Porady

Smarowanie łańcucha motocykli 125 – o czym musisz wiedzieć

Jak dobrze posmarować łańcuch w motocyklu 125?

smarowanie łańcucha w motocyklu 125

Motocykle klasy 125 wymagają systematycznego smarowania łańcucha. Czy zasady dotyczące tych czynności są identyczne jak w przypadku większych maszyn? Nie do końca.

Rewolucja w technologii działania środków smarnych

Na początku XXI wieku do laboratoriów firm produkujących środki smarne zawitały wymagania z zakresu ekologii. Uznano, że nawet oleje i smary mogą stać się mniej uciążliwe dla środowiska. Co ciekawe, nie dotyczyło to wyłącznie ich utylizacji. Także podczas używania miały wykazywać się ekologicznymi korzyściami. Jak? Poprzez oszczędność energii.

Lekkobieżne środki smarne

Do końca XX wieku, typowy samochodowy olej silnikowy charakteryzował się klasą lepkości XW40. Pojawienie się wymogów ekologicznych spowodowało ważną zmianę.

Dziś zdecydowana większość silników wymaga klasy lepkości XW30.

Nowa generacja charakteryzuje się niższą lepkością, tworzy cieńszy film olejowy, a opory wewnętrzne tego typu olejów silnikowych zostały znacząco ograniczone. Umożliwia to zaoszczędzenie pewnej ilości paliwa spalanej na 100 km.

Straty mocy są uciążliwsze dla małych silników

Jakie znaczenie dla użytkowników motocykli 125 ma pojawienie się lekkobieżnych olejów silnikowych? Technologia ograniczania oporów generowanych przez środki smarne dotyczy już nie tylko cieczy. Ale też smarów, w tym tych przeznaczonych do łańcuchów.

Silniki motocykli klasy 125 nie osiągają zawrotnych mocy. Czasy Cagivy Mito 125 dawno minęły. Przykładowo, jeżeli przez wzrost oporów ruchu litrowy turystyk straci 10 procent osiągów, to zamiast 250 km/h pojedzie 225 km/h. Mało kto to zauważy. Jeżeli taka strata dotknie 125-tkę, zamiast 100 km/h pojedzie 90 km/h. A to już bolesna strata.

smar do łańcucha 125

Smarowanie łańcucha motocyklowego w 125-tkach

Smarowanie łańcucha motocyklowego w przypadku motocykli 125 może skutkować znacznym wzrostem oporów. Najbardziej lepkie i gęste smary potrafią odczuwalnie wpływać na osiągi pojazdów. Łatwo przekonać się o tym, porównując prędkość maksymalną motocykla przed smarowaniem i po.

Zjawisko to dostrzegli inżynierowie S100. Obciążenia występujące w układach napędowych motocykli 125cm3 nie wymagają smarowania ich łańcuchów smarami o najbardziej wyśrubowanych parametrach. Ogromnie ważne jest natomiast w ich przypadku ograniczenie tworzonych oporów ruchu. Specjaliści S100 stworzyli doskonałe rozwiązanie.

Smar przeznaczony do smarowania łańcuchów 125-tek - S100 125er Kettenspray

Opracowali specjalną formułę smaru do łańcuchów motocyklowych, dostosowaną idealnie do potrzeb maszyn klasy 125 i mniejszych. Zapewnia ona ochronę przed zużyciem i korozją znacząco wykraczającą poza wymogi małych silniczków, jednocześnie znakomicie ogranicza opory. To doskonałe rozwiązanie dla wszystkich użytkowników motocykli klasy 125 cm3.

Jeżeli podczas jazdy oczekujesz dostępności każdego konia mechanicznego swej maszyny, wybierz smar do łańcucha S100 125er Kettenspray.

Sprey do łańcucha S100er Kettenspray

Jeśli chcesz mieć pewność, że zapewniasz swojemu zestawowi napędowemu pełną, optymalną ochronę — zaufaj niemieckiej technologii.

Gdy zdziwisz się pod dystrybutorem, że ukochany rumak spalił nieco mniej paliwa niż zazwyczaj, wiedz, że coś dobrego dzieje się na ogniwach łańcucha pokrytego smarem S100.

Czytaj dalej

nie pojeździmy motocyklem po lesie
Gala pit bike 2021