Porady

Jaki wybrać motocykl do 50 tysięcy złotych? Top 5 2025 roku

motocyklista siedzący na motorze wartym 50 tysięcy

Kwota 50 000 zł pozwala na zakup nowego motocykla średniej klasy. Które propozycje dealerów są najciekawsze? Jaki wybór zagwarantuje, że nadchodzący sezon będzie wyjątkowo udany?

50 tysięcy złotych przeznaczone na zakup jednośladu pozwala oczekiwać od wybranej maszyny wiele – nie tylko niezawodności, wysokich osiągów i licznych elektronicznych systemów bezpieczeństwa, ale również doskonałego wyglądu i niepośledniego stylu. Jakie motocykle oferowane w tym zakresie cenowym są najciekawsze? Prezentujemy pięć najlepszych naszym zdaniem propozycji w roku 2025. Kolejność prezentowanych maszyn nie decyduje o pozycji w rankingu.

Włoski motocykl za 50 tys. zł – Ducati Scrambler Icon Dark

Trudno lepiej zainwestować 50 000 zł w motocykl, niż przeznaczając je na Ducati. To nie tylko wielka legenda, ale również doskonała technologia i najwspanialsze włoskie projekty. Scrambler Icon Dark jest neoklasykiem przypominającym najlepsze motocyklowe lata XX wieku. To nie tylko zwinny miejski środek transportu, ale także emblematyczny element stylu życia ukierunkowanego na wolność i wierność sobie.

Sercem Scramblera Icon Dark jest charakterystyczny dla Ducati silnik L-twin o pojemności 803 cm³ chłodzony powietrzem i sterowany rozrządem desmodromicznym. Niestety nie jest to już dziś regułą tego producenta. Jednostka napędowa generuje 73 KM i przenosi je na tylne koło za pomocą mokrego sprzęgła i łańcucha. W podwoziu zastosowano odwrócony widelec Kayaba, 330-milimetrową tarczę hamulcową, układ Cornering ABS i nietypowe osiemnastocalowe przednie koło. Najważniejsze jest jednak oczywiście to, jak zaprojektowano Ducati Scramblera. To jednak coś, co trzeba zobaczyć na własne oczy.

Nostalgiczna Yamaha XSR 900 – motocykl za 50 000 zł

Czy warto zamienić 50 tysięcy złotych na motocykl będący nostalgicznym wspomnieniem przeszłości? Jeżeli chodzi o Yamahę XSR 900, to z całą pewnością tak. Przez dekady zarzucano japońskim jednośladom brak legendy – czegoś, co wyróżniało Harleya-Davidsona, Triumpha czy BMW. Minęły lata i dziś na rynku motocyklowym swoje miejsce zajmują Chińczycy. Japońscy producenci doczekali się natomiast czasów, gdy mają do czego nawiązywać. Wystarczy jeden rzut oka na zbiornik paliwa Yamahy XSR 900 w malowaniu Legend Red, by przypomnieć sobie najbardziej klasyczny wśród klasycznych model XJ 600 z lat 80., który zagrał w pierwszej części Robocopa.

Współczesną maszynę napędza trzycylindrowy silnik CP3 o pojemności 890 cm³ i mocy 119 KM. Lekka rama Deltabox o zróżnicowanej sztywności łączy najwyższej klasy podwoziowe komponenty. Mimo klasycznego wyglądu XSR 900 wyposażono w pełen pakiet elektronicznych systemów poprawiających bezpieczeństwo jazdy. Jego sercem jest zaawansowany sześcioosiowy moduł bezwładnościowy znany z modelu R1. Całości dopełniają wysokiej klasy elementy zawieszenia i układu hamulcowego. To bardzo kusząca oferta.

Supermoto za 50 tys. zł – KTM 450 SMR

Za 50 000 zł można zostać właścicielem motocykla, który jest wyspecjalizowany w dostarczaniu szczególnej przyjemności z jazdy. Mowa o supermoto i to z najlepszej stajni – austriackiego KTM. Jeżdżenie na tego rodzaju maszynie to nie tylko ogromna zabawa, ale również realizowane w bardzo szybkim tempie doskonalenie techniki jazdy. Nie istnieją inne rodzaje jednośladów, które pozwalałyby z taką łatwością stawiać się na koło, wykonywać „stopale” czy slajdy.

Singiel o mocy 63 KM realizuje swoje zadanie w bardzo żywiołowy sposób. Podczas przyspieszania niemal czuć poszczególne suwy pracy w miejscach kontaktu z motocyklem. Również pozostałe komponenty 450 SMR są najwyższej klasy. Przedni widelec WP XACT Closed Cartridge o średnicy 48 mm przywodzi na myśl najpotężniejsze turystyczne maszyny adventure. Ważnym elementem wyposażenia są także Launch Control i Quickshifter. Jeżeli preferowanym typem poszukiwanego motocykla w cenie do 50 000 zł jest supermoto, KTM 450 SMR to doskonała propozycja.

Motocyklowa legenda klasy naked za 50 tys. zł – Triumph Street Triple 765

Kolejna motocyklowa legenda za 50 000 zł to jednoślad, który z maszyny próbującej znaleźć swoje miejsce w bardzo nasyconym konkurencją obszarze rynku–- wśród nakedów klasy średniej – stał się finalnie jego symbolem. Można to również powiedzieć wprost: Triumph Street Triple powycierał swymi rywalami asfalt. Co o tym zdecydowało? Po pierwsze bezkompromisowa stylistyka maszyny. Po drugie specyficzny silnik, który swoją charakterystyką i odgłosami pracy stworzył zupełnie nową jakość. Po trzecie podwozie sportowego motocykla pozwalające wprost z drogi podjąć torową rywalizację. Po czwarte dumny napis na zbiorniku paliwa, przypominający największe triumfy brytyjskiej jednośladowej motoryzacji.

Triumph Street Triple 765 jest napędzany silnikiem, który przez kilka ostatnich sezonów był jednostką napędową stosowaną w wyścigach Moto2. Lepszą rekomendację trudno sobie wymarzyć. Zapewnia nie tylko rewelacyjne osiągi, generując 130 KM, ale co istotniejsze – fenomenalny przebieg momentu obrotowego. Jeżeli doda się do tego charakterystyczne potępieńcze rzężenie, otrzymuje się mieszankę świetnych osiągów i wyjątkowego brzmienia. Również komponenty podwozia są elementami z najwyższej półki – aluminiowa rama będąca odlewem wysokociśnieniowym, widelec Showa, tylne zawieszenie Öhlins, zaciski hamulcowe Brembo monoblock Stylema. Brakuje w zasadzie wyłącznie obręczy Marchesini. Triumph znany jest od kilku lat również ze stosowania najwyższej jakości komponentów elektronicznych. Trend ten nie ominął modelu Street Triple 765.

Najwyższej klasy motocykl typu adventure za 50 tys. zł – Yamaha Tenere 700

Za 50 000 zł można kupić dobry motocykl najszybciej obecnie zdobywającej popularność klasy adventure. Może to jednocześnie być maszyna jednego z najlepszych producentów – Yamahy. Tenere to gama modeli cieszących się uznaniem od dekad, a dokładnie od roku 1983. Lwią częścią legendy tych pojazdów jest ich udział w kolejnych edycjach rajdu Paryż-Dakar. Połączenie kunsztu, z którego słyną japońscy inżynierowie, z przebogatym doświadczeniem potwornie trudnego afrykańskiego poligonu musiało zaowocować doskonałymi efektami.

Yamahę Tenere 700 napędza doskonale znany silnik CP2. Popularność tej jednostki stanowi niedającą się przecenić zaletę. Co prawda nieczęsto okazuje się to konieczne, ale w razie potrzeby można ją naprawić w każdym zakątku dowolnego kontynentu. Moc 74 KM i moment obrotowy 68 Nm pozwalają na sprawne podróżowanie w każdych warunkach terenowych. Ułatwiają to także nowa stalowa rama, długoskokowe zawieszenia z możliwością regulacji oraz duże szprychowane koła. Czterosoczewkowy reflektor LED pozwala na bezpieczne kontynuowanie jazdy również po zmroku. Informacje dla kierowcy prezentowane są na czytelnym wyświetlaczu TFT o przekątnej 6,3 cala. Dla amatorów motocykli typu adventure Tenere 700 to idealna propozycja.

Niezależnie od typu, rozmiaru silnika i wieku jednośladu, nieodzowne dodatki do maszyny to kask i komplet odzieży ochronnej. Bezpieczeństwo nie ma ceny. Zapraszamy do Dobrych Sklepów Motocyklowych po najlepsze kaski, kurtki, spodnie, buty motocyklowe i rękawice.

Tylko u nas – 5 lat ochrony

Pamiętaj, że Twoje bezpieczeństwo jest dla nas ważne. Nasze produkty są objęte naszym bezpłatnym programem 5 lat ochrony, dzięki któremu możesz otrzymać wsparcie w przypadku kradzieży czy uszkodzeń. Aby skorzystać z tej wyjątkowej oferty, zarejestruj swój zakup na naszej stronie internetowej.

Czytaj dalej

budynek w szczecinie

Powiązane artykuły

Porady motor marki honda do 5000 tysięcy złotych

Jaki wybrać motocykl do 5 tysięcy złotych?

Motocykl do 5000 zł może być bardzo dobrym wyborem na początek motocyklowej przygody. Wbrew pozorom, za taką kwotę można kupić interesującą maszynę, która pozwoli na rozwijanie umiejętności bez oba...

Porady na drodze szosowej stoi motocykl firmy suzuki

Jaki wybrać motocykl do 10 tysięcy złotych?

Zakup motocykla za 10000 zł to spore wyzwanie. W morzu zajeżdżonych i wyeksploatowanych pojazdów znalezienie prawdziwej perełki wymaga cierpliwości i skrupulatności.

Porady zdjęcie motocykla stojącego na trasie

Jaki wybrać motocykl do 20 tysięcy złotych?

Zakup używanego motocykla w bardzo dobrym stanie za 20000 zł jest jak najbardziej możliwy. Wymaga to jednak zachowania rozwagi, powściągnięcia emocji i dokładnego przeanalizowania dostępnych ofert.

Porady motocyklista siedzący na motorze wartego do 30 tysięcy złotych

Jaki wybrać motocykl do 30 tysięcy złotych?

Kupno fabrycznie nowej maszyny objętej gwarancją producenta może okazać się lepszym rozwiązaniem niż nabycie używanego pojazdu, nawet z segmentu premium.

Porady motocyklista jadący na motorze

Jaki wybrać motocykl do 40 tysięcy złotych?

40 000 zł przeznaczone na kupno motocykla pozwala na nabycie nowego pojazdu niemal dowolnego typu. Jakie modele wśród oferowanych w tym przedziale cenowym w 2025 roku są najciekawsze?

Do kawy obrazek ilustruje jeden z najdroższych motocykli na świecie

3 najdroższe seryjnie produkowane motocykle

Większość z nas może tylko pomarzyć o posiadaniu najdroższych motocykli na świecie, które osiągają niewyobrażalne ceny. Co sprawia, że te maszyny są tak wyjątkowe i pożądane przez kolekcjonerów?