40 000 zł przeznaczone na kupno motocykla pozwala na nabycie nowego pojazdu niemal dowolnego typu. Jakie modele wśród oferowanych w tym przedziale cenowym w 2025 roku są najciekawsze?
W roku 2025 kwota rzędu 40 tysięcy złotych pozwala na wybór interesującego, fabrycznie nowego motocykla. Praktycznie każdy liczący się producent stara się mieć w swojej ofercie co najmniej jedną maszynę w tej cenie. Przy odrobinie wysiłku włożonego w poszukiwanie odpowiedniego jednośladu, można uniknąć nudnych, pozbawionych indywidualnego charakteru pojazdów. Prezentujemy kilka motocykli, które z pewnością nie znudzą Ci się w połowie pierwszego sezonu.
Najprawdziwszy Triumph – brytyjski motocykl za nieco ponad 40 000 zł
Dlaczego dysponując budżetem 40 tys. zł warto wybrać motocykl Triumph Trident 660? Ponieważ producent ten wyróżnia się umiejętnością tworzenia z pozoru zwykłych jednośladów w znakomitym stylu i z licznymi detalami poszukiwanymi przez indywidualistów. Aby wyróżniać się z ulicznego tłumu, nawet dosiadając popularnego modelu, warto sięgnąć po Triumpha.
Trident 660 to poprawnie skonstruowany naked bike klasy średniej, który jednak za sprawą wspaniałego designu prezentuje nowoczesne spojrzenie na brytyjskie café racery z lat 60. Nie sposób znaleźć tam przypadkowych, zdjętych z półki części. Trzycylindrowy silnik znany z Daytony i Street Triple 675 dostosowano do nowych wymagań. Spisuje się znakomicie, a co najważniejsze – nie stracił charakterystycznych odgłosów pracy przypominających przeciąganie widelcem po szkle.
Włoski motocykl za niewiele ponad 40 tys. zł? Moto Guzzi V7
Za 40 tysięcy złotych można stać się posiadaczem włoskiego motocykla. W świecie jednośladów określenie „włoski” oznacza najpiękniejszy, najlepiej wyrażający osobowość właściciela i wzbudzający największe zainteresowanie na drogach. Co prawda założona kwota nie wystarczy na zakup nowego Ducati, ale w słonecznej Italii działa inna zasłużona marka – Moto Guzzi, która od wieku tworzy w Mandello del Lario nad jeziorem Como jeżdżące dzieła sztuki.
Model V7 to neoklasyk utrzymany w charakterystycznym dla tego producenta stylu. Zbudowany według klasycznych reguł motocykl napędza chłodzony powietrzem silnik V2 z wzdłużnym wałem korbowym, suchym sprzęgłem i wałem napędowym (niepoprawnie zwanym cardanem). Moc 65 KM i moment obrotowy 73 Nm pozwalają na sprawną jazdę, nawet gdy pojazd obciążony jest dwoma osobami. Klasyczna konstrukcja zachowuje charakterystyczną dla dawnych czasów bezawaryjność i prostotę obsługi. Ogromną zaletą Moto Guzzi V7 jest też pewność, że po zjechaniu na parking lub stację benzynową nie spotka się tam drugiej identycznej maszyny.
BMW F900R za 40 tys. zł z niewielkim dodatkiem – ekskluzywność w dobrej cenie
Jeśli za niewiele ponad 40 000 zł można kupić motocykl marki BMW, to z pewnością jest to oferta warta uwagi. Maszyny z biało-niebieskim śmigłem od dekad są obiektem marzeń wielu motocyklistów i celem przyświecającym oszczędzaniu. Seria F to przystępne cenowo zaproszenie do świata modeli GS, RT, nineT i K.
BMW F900R jest napędzany dwucylindrowym silnikiem o pojemności 895 cm³ i mocy 105 KM. Jego wygląd reprezentuje popularny nurt nakedów stylizowanych na streetfightery. Motocykl wyposażono w szereg układów elektronicznych podnoszących poziom bezpieczeństwa i komfort jazdy. Producent zapewnia również bogaty wybór elementów pozwalających nadać kupowanemu pojazdowi indywidualny charakter.
Mimo że naturalnym przeznaczeniem BMW F900R jest miasto i dynamiczne pokonywanie krótkich tras podmiejskich, istnieje możliwość rozszerzenia jego funkcjonalności. Dostępne są rozwiązania umożliwiające zabieranie bagażu.
Pełnokrwisty motocykl sportowy do 40 000 zł z niewielkim plusem – Yamaha R7
Sportowa Yamaha wyglądająca jak zdjęta wprost z toru wyścigowego kosztuje niespełna 45 tys. zł. To jeden z motocykli reprezentujących trend polegający na downsizingu osiągów jednostek napędowych maszyn sportowych. Podobnie jak np. Aprilia RS 660, jest hybrydą kompaktowego podwozia wykorzystującego zaawansowane komponenty konstrukcyjne z dwucylindrowymi silnikami charakterystycznymi dla nakedów klasy średniej.
Silnik 2CP Yamahy R7 z pewnością nie jest demonem mocy, ale pozwala powrócić do historycznych korzeni motocykli sportowych – do czasów, gdy odkręcenie manetki gazu do oporu nie wiązało się z interwencjami elektronicznych systemów kontroli trakcji. Biorąc pod uwagę współczesne realia panujące na drogach publicznych, takie jednoślady stanowią doskonały wybór.
Jaki turystyczny adventure w cenie do 40 tys. zł? Suzuki V-Strom 650
Czy poczciwy V-Strom 650 może być motocyklem, który wyróżni swego właściciela z tłumu? Oczywiście nie. Natomiast istotnym wyrazem indywidualizmu jest maszyna z segmentu typu adventure, z przedziału cenowego do 40 000 zł. Mimo rosnącej popularności tego typu motory wciąż nie są tak częstym widokiem na drogach jak nakedy czy cruisery.
Suzuki V-Strom 650 to typowy przedstawiciel klasy turystycznych enduro, który ze względu na pojemność skokową silnika plasuje się w średnim przedziale. Korzysta z dopracowanego silnika V2 90º o pojemności 645 cm³, który swoją charakterystyką pracy idealnie wpisuje się w koncepcję tego pojazdu. Wysokie wartości momentu obrotowego uzyskiwane już w dolnym zakresie obrotów pozwalają na sprawne poruszanie się w terenie. Ułatwiają również jazdę szosową i mimo niedużej pojemności nie wymagają częstej zmiany przełożeń. Miłym zaskoczeniem dla użytkowników Suzuki V-Strom 650 z pewnością jest niskie zużycie paliwa.
Niezależnie od typu, rozmiaru silnika i wieku motocykla, nieodzownym dodatkiem do niego są kask i kompletna odzież ochronna. Wiedz, że bezpieczeństwo nie ma ceny. Zapraszamy do Dobrych Sklepów Motocyklowych po najlepsze kaski, kurtki, spodnie, buty motocyklowe i rękawice.
Tylko u nas – 5 lat ochrony
Pamiętaj, że Twoje bezpieczeństwo jest dla nas ważne. Nasze produkty są objęte naszym bezpłatnym programem 5 lat ochrony, dzięki któremu możesz otrzymać wsparcie w przypadku kradzieży czy uszkodzeń. Aby skorzystać z tej wyjątkowej oferty, zarejestruj swój zakup na naszej stronie internetowej.