Porady

Jaki wybrać motocykl do 10 tysięcy złotych?

na drodze szosowej stoi motocykl firmy suzuki

Zakup motocykla za 10000 zł to spore wyzwanie. W morzu zajeżdżonych i wyeksploatowanych pojazdów znalezienie prawdziwej perełki wymaga cierpliwości i skrupulatności. Na szczęście istnieją pewne modele, które nawet w tym przedziale cenowym mogą okazać się godne uwagi.

Poszukując motocykla turystycznego, sportowego czy szosowego nakeda za 10 tys. zł, musimy liczyć się z wyborem kilkunastoletniego egzemplarza o sporym przebiegu i śladach intensywnego użytkowania. Kluczem do sukcesu jest skupienie się na znalezieniu zadbanego i sprawnego technicznie okazu, a marka, model i typ pojazdu mogą zejść na dalszy plan. Taka strategia ograniczy ryzyko natrafienia na „minę” i pozwoli cieszyć się motocyklową przygodą. Oto kilka propozycji polecanych przez ekspertów z Dobrych Sklepów Motocyklowych.

Naked: lepszego wyboru nie będzie – Honda CB 600F Hornet

W budżecie 10000 zł możemy zostać szczęśliwymi posiadaczami Hondy CB 600F Hornet. Ten motocykl to kwintesencja niezawodności, wręcz niezniszczalności, a przy tym gwarantuje dynamikę, zwinność i poprawność w każdym calu. Jeśli jednak oczekujemy dreszczyku emocji, przykuwającego wzrok wyglądu i włoskiego charakteru, lepiej poszukać szczęścia gdzie indziej.

Naked: to niemożliwe, a jednak – Ducati Monster

Choć może się to wydawać nieprawdopodobne, dysponując kwotą 10 tys. zł możemy dołączyć do elitarnego grona właścicieli Ducati. Najstarsze roczniki Monsterów oscylują właśnie w tych widełkach cenowych.

Oczywiście wybór konkretnego egzemplarza musi wiązać się z drobiazgowym sprawdzeniem stanu technicznego, najlepiej pod okiem doświadczonego w tej marce mechanika. Zaniedbania mogą nas słono kosztować. Jednak jeśli uda się wytropić Ducati Monster w dobrej kondycji, satysfakcja z posiadania tej maszyny będzie trudna do opisania.

Naked: dziki motocykl od Kawasaki – Z750

Wśród propozycji motocykli za 10000 zł nie może zabraknąć Kawasaki Z750 z pierwszych lat produkcji. Ta maszyna to przeciwieństwo grzecznej Hondy Hornet. Jej silnik nie ukrywa swego sportowego rodowodu, prezentując go w bardzo brutalny sposób.

Zaskakujące jest jednak to, jak bardzo trwała i odporna na trudy intensywnej eksploatacji okazuje się ta jednostka napędowa. Kolejnym atutem „Zetki” jest agresywna, intrygująca stylistyka. Przed zakupem warto dokładnie skontrolować geometrię ramy, zawieszenia i wsłuchać się w pracę silnika.

Naked: Poprzednik MT07 – Yamaha FZ6 Fazer

Zanim rynek opanowały wszechobecne MT07, w kategorii uniwersalnych i ultra popularnych sześćsetek prym wiódł model Yamahy FZ6 Fazer. To bezpośredni rywal Hondy Hornet – równie poprawny, bezawaryjny i przewidywalny w prowadzeniu.

Daremnie szukać w nim aury ekskluzywności Ducati czy zadziorności Z750, ale dla motocyklistów ceniących trwałość, niezawodność i brak typowych bolączek, to wybór optymalny. Decydując się na Fazera pamiętajmy jednak o piętce achillesowej Yamah sprzed 20 lat, czyli zawodnych skrzyniach biegów.

Naked: propozycja motocykla za 10 tys. zł dla oryginałów i odważnych – Yamaha BT1100 Bulldog

Poszukując motocykla w budżecie do 10000 zł nie musimy ograniczać się do grzecznych i do bólu poprawnych sześćsetek. Jeśli mamy w sobie dość odwagi i fantazji (lub po prostu lubimy odrzucić zdrowy rozsądek), możemy skusić się na Yamahę BT1100 Bulldog.

To naked napędzany silnikiem z cruisera Virago. Jak się okazuje, hybryda widlastej „dwójki”, wałka i nadwozia naked to nie tylko domena Moto Guzzi. Kupując ten model szczególnie uważnie liczmy śruby i śrubki – ich ubytki to powszechna przypadłość BT1100.

Sport: ikona sportowych motocykli sprzed lat za 10 tys. zł – Honda CBR600F

Poszukując sportowego motocykla za 10 tys. zł, naturalnym wyborem wydaje się Honda CBR600F z okolic czwartej generacji. To wyjątkowo udana, trwała i ekonomiczna konstrukcja, która dziś wprawdzie plasuje się raczej w klasie turystycznej, ale biorąc pod uwagę budżetowe ograniczenia, może być dobrym wyborem dla miłośników dynamicznej jazdy.

Kluczową kwestią przy zakupie jest wypadkowa przeszłość pojazdu. O ile defekty plastikowych owiewek to mało istotny standard, tak uszkodzenia ramy czy zawieszeń momentalnie powinny dyskwalifikować maszynę.

Sport: bardzo dobry motocykl z trudnych czasów Triumpha – Daytona 955i

Oto kolejna propozycja dla poszukiwaczy oryginalności i przygody w cenie do 10000 złotych. Triumph Daytona 955i pochodzi z okresu, gdy Brytyjczycy dopiero budowali swoją obecną pozycję rynkową. Dzisiejsze uznanie dla modeli takich jak Street Triple czy klasyczne Bonnevielle dowodzi, że ich poprzednicy zdali egzamin. Daytona ma swój ogromny, specyficzny urok – choćby za sprawą układu silnika. Aby wybrać dobry egzemplarz, warto zaangażować mechanika znającego tę markę.

Sport: zielone szaleństwo – Kawasaki ZX-6R Ninja

Czy wydając na motocykl 10000 zł możemy liczyć na osiągi i prowadzenie zbliżone do współczesnych maszyn sportowych? Niestety nie. Ale najbliżej tego poziomu plasuje się Kawasaki ZX-6R Ninja. Świetny silnik, doskonałe podwozie, solidne hamulce – to atuty, które pozwalają śmiało wyjechać tą maszyną nawet na tor wyścigowy.

Niestety możliwości ZX-6R często przerastały umiejętności użytkowników, więc kupując tę Zieloną Strzałę wyjątkowo dokładnie sprawdźmy ślady wypadkowej przeszłości.

Turystyk/adventure: prawdziwy motocykl turystyczny za niecałe 10 tys. złotych – Honda NT650V Deauville

Szukasz motocykla na wysokim zawieszeniu, z komfortową kanapą, zintegrowanymi kuframi, napędzanego bezobsługowym wałem i to w cenie poniżej 10 tys. zł? A do tego ma to być niezniszczalna Honda? Te wszystkie kryteria spełnia model Deauville.

To idealny wybór dla początkujących w motocyklowej turystyce. Maszyna ta słynie też z niskiego apetytu na paliwo, co stanowi jej wielką zaletę. Ponieważ Deauville niełatwo znajdują nowych właścicieli, możemy skutecznie negocjować cenę podczas zakupu.

Tutystyk/adventure: ikona motocyklowych podróży – BMW R1100RT

Już poniżej progu 10000 zł możemy zostać posiadaczami prawdziwej legendy turystyki – BMW R serii RT. Wprawdzie będą to egzemplarze ponad 20-letnie i z przebiegiem znacznie przekraczającym 100 tysięcy km, ale słynna trwałość tych maszyn daje nadzieję na kolejne tysiące bezawaryjnie pokonanych kilometrów.

Motocykle te, dzięki nisko położonemu środkowi ciężkości, prowadzą się fenomenalnie, a komfort podróżowania, jaki oferują, przeszedł do legendy. Kupując tę naszynę warto pamiętać, że krótkotrwałe dymienie zimnego silnika zaraz po rozruchu jest dla bokserów BMW z tamtych lat zjawiskiem zupełnie normalnym.

Tutystyk/adventure od Hondy – emblematyczny XL1000 Varadero

Dobrą odpowiedzią na pytanie o wybór motocykla w kwocie do 10 tys. zł jest z pewnością dopracowany adventure Hondy – XL1000 Varadero. To komfortowa maszyna, wręcz stworzona do dalekich podróży. Kolejnym atutem jest marka będąca synonimem niezawodności.

Wyposażone w komplet turystycznych kufrów, duże Varadero może zaoferować sporą część tego, co dają BMW serii GS czy Africa Twin. Kupując XL1000 warto zwrócić uwagę na regulatory napięcia – to typowa bolączka tego modelu.

Niezależnie od typu, pojemności silnika i wieku wybieranego motocykla, nieodzownym dodatkiem musi być kask i pełen zestaw odzieży ochronnej. Bezpieczeństwo to priorytet, na którym nie można oszczędzać.

Tylko u nas - 5 lat ochrony

Pamiętaj, że Twoje bezpieczeństwo jest dla nas ważne. Nasze produkty są objęte naszym bezpłatnym programem 5 lat ochrony, dzięki któremu możesz otrzymać wsparcie w przypadku kradzieży czy uszkodzeń. Aby skorzystać z tej wyjątkowej oferty, zarejestruj swój zakup na naszej stronie internetowej.

Czytaj dalej

zestaw niezbędnych narzędzi do przygotowania motoru na sezon

Powiązane artykuły

Do kawy obrazek ilustruje jeden z najdroższych motocykli na świecie

3 najdroższe seryjnie produkowane motocykle

Większość z nas może tylko pomarzyć o posiadaniu najdroższych motocykli na świecie, które osiągają niewyobrażalne ceny. Co sprawia, że te maszyny są tak wyjątkowe i pożądane przez kolekcjonerów?

Porady obrazek ilustruje motocyklistę, który nie jest odpowiednio ubrany na wyprawę motorem

5 błędów, które popełnia prawie każdy początkujący motocyklista

Początkujący bikerzy często popełniają pewne typowe błędy wynikające z braku doświadczenia i wyrobienia odpowiednich nawyków.

Porady obrazek ilustruje zabezpieczone kaski motocyklowe przed kradzieżą

Jak zabezpieczyć kask motocyklowy przed kradzieżą — oto sprawdzone sposoby

Kask motocyklowy to nie tylko obowiązkowy element wyposażenia każdego motocyklisty, ale przede wszystkim kluczowa inwestycja w bezpieczeństwo.