Sezon zmagań na asfalcie był w tym roku imponujący. Nie tylko fantastyczna frekwencja, ale i wysoki poziom pokazały, że rozwój tej dyscypliny przebiega w fenomenalnym tempie.
– Przede wszystkim to zasługa lokalnych ośrodków. Powstają nowe szkółki, miejsca do treningów, pojawia się coraz więcej możliwości. Do tego zawodnicy mają dostęp do szkoleń na swoim terenie, mogą więc ćwiczyć systematycznie, a to wszystko przekłada się na efekty. Start w zawodach to nie tylko sprawdzian umiejętności, ale także super zabawa, zaryzykowałbym stwierdzenie, że dla wielu rodzin w naszym kraju – styl życia. Wraz z zakupem pit bike i rozpoczęciem treningów zaczynamy też kształtowanie charakteru młodych zawodników. Dorośli zawodnicy niejednokrotnie zmagają się z różnymi przeciwnościami, dla nich to również wyzwanie. Nas, jako organizatorów, cieszy to, że tak szybko minimotocykle zyskały popularność w naszym kraju i że co roku przybywa chętnych, by w ten sposób się realizować i rozwijać. Cieszy nas także liczba zawodników, którzy idą dalej, z pit bike przebiją się do międzynarodowych prestiżowych serii – podkreśla Łukasz Pawlikowski, MX Otopit Toruń.
W drużynie siła
Nowością w tym sezonie było także pojawienie się teamów sponsorskich. To kolejny etap profesjonalizacji dyscypliny. Pod jednym barwami gromadzą się zawodnicy, mechanicy, wsparcie techniczne i zaplecze wyścigów. Podczas finałowej rundy walczyło aż pięć zespołów, których reprezentowało 34 punktujących zawodników.
W Toruniu rywalizacje teamów wygrał 3MM Racing Academy, na drugim miejscu uplasował się Olsztyn Racing, a na najniższym pudle podium BBM Racing Team.
Setka zawodników na każdej rundzie
W sezonie 2021 na torach asfaltowych wystartowało łącznie 137 zawodników w Pucharze Polski (oraz 81 w Mistrzostwach Polski) i 18 uczestników jazd pokazowych. Najmłodsi uczestnicy to sześciolatkowie w jazdach pokazowych i ośmiolatkowie z licencjami zawodniczymi. Najstarszy zawodnik miał 52 lata.
W rywalizacji zawodnicy byli podzieleni na klasy pod względem pojemności motocykla i wieku uczestnika. Od Stock 90, Pit Girls, przez Stock 125, Stock 150 Junior, Stock 150, Pit Ladies, po Masters (powyżej 35. roku życia), MiniGP i Super Pit (najmocniejsze sprzęty). Przez cały sezon odbywały się także wyścigi Rookie, w których startowali początkujący.
Dekoracja zawodników za sezon i klasyfikację generalną tradycyjnie odbędzie się w Polskim Związku Motorowym, pod koniec roku. Tymczasem zawodnicy wracają do treningów i rozpoczynają sezon zimowy, na krytych halach kartingowych. Podsumowanie finałowej rundy można zobaczyć na kanale YouTube organizatora.
Zwycięzcy Pucharu Polski Pit Bike SM Runda 4, Awix Racing Arena Toruń
STOCK 90¶
- Andrzej Kupczyński
- Antoni Kuptel
- Franciszek Stokłosa
PIT GIRLS
- Laila Bielecka
- Latika Opalińska
- Maja Faron
STOCK 125
- Igor Teske
- Bartosz Derek
- Aleksander Gralewicz
STOCK 150 JUNIOR
- Kacper Raniszewski
SUPER PIT
- Adrian Soja
- Mateusz Hulewicz
- Szymon Koschel
MASTERS
- Sławomir Bławat
- Rafał Walasiewicz
- Marcin Wójcik
MINI GP
- Jurand Kuśmierczyk
- Oskar Kubicki
PIT LADIES
- Sylwia Dzik
- Oliwia Wojciesk
- Antonina Rogalska
STOCK 150
- Daniel Bukowski
- Patryk Stankiewicz
- Jakub Waszak