Produkty

Airoh Spark i ST 501. Dwie odsłony sportowej turystyki

zestawione ze sobą dwa kaski airoh - st501 i spark - patrzą na siebie

Dzisiejsza technologia pozwala na tworzenie rzeczy pozornie niemożliwych, na łączenie cech, które wydają się wykluczać oraz na godzenie przeciwstawnych idei. W efekcie powstają wielofunkcyjne produkty, które zaskakują nas licznymi, praktycznymi rozwiązaniami.

Przykładem takiej  zrealizowanej z sukcesem wizji pogodzenia wykluczających się na pozór cech jest para kasków sportowo-turystycznych Airoh Spark i Airoh ST 501. Dzięki drobiazgowym badaniom i zaawansowanym technologiom udało się stworzyć kaski, które świetnie sprawdzają się podczas szybkiej turystyki, a jednocześnie z powodzeniem mogą być stosowane do sportowej jazdy.

Airoh sport-touring: bezpieczeństwo i wygoda

Zadbano o każdy parametr, który ma znaczenie dla motocyklistów – zarówno tych pokonujących dalekie trasy, jak i tych walczących o rekordy toru. W zależności od wybranej wersji i budżetu jakim dysponujemy, otrzymamy skorupę wykonaną z kompozytu carbon-kevlar-włókno szklane HPC (Airoh ST 501) lub z mieszaniny tworzyw sztucznych HRT (Airoh Spark). Zarówno ST 501 jak i Spark mają szeroki wizjer, blendę przeciwsłoneczną i Pinlock – wkładkę zapobiegającą parowaniu.

biało-niebiesko-czerwony kask integralny Airoh ST501

Skorupy obu kasków sport-touring zaprojektowano z wykorzystaniem tunelu aerodynamicznego. Dzięki temu w długiej trasie możesz cieszyć się bardzo niskim poziomem hałasu, a na torze, dzięki zredukowaniu oporów powietrza, osiągać coraz lepsze czasy.

Wentylacja na każdą pogodę

Oba kaski charakteryzują się znakomitą wentylacją - to parametr, który docenisz zarówno w motocyklowej podróży, jak i podczas szybkiej jazdy. Duży wlot powietrza w górnej części skorupy uzupełnia mniejszy wlot umieszczony w części szczękowej. Z tyłu skorupy znajduje się wylot zużytego powietrza, który pełni także funkcję spojlera kasku. Wyściółkę w każdym z kasków serii ST można łatwo zdemontować do prania – znacznie ułatwia to utrzymanie wnętrza w czystości.

Niebiesko-biały kask integralny Airoh Spark

ST 501 czy Spark?

Czym różnią się modele Spark i ST 501? Najistotniejszym parametrem jest materiał, z którego wykonane są skorupy kasków. W wyższym modelu ST 501 znajdziemy kompozyt HPC (carbon-kevlar-włókno szklane), w tańszym Sparku - wytrzymałą, atestowaną mieszaninę tworzyw sztucznych HRT.

Kaski różnią się też zastosowanymi zapięciami. W Sparku mamy zapięcie mikrometryczne, w ST 501 - double D. Model ST 501 oferowany jest w dwóch rozmiarach skorupy i czterech rozmiarach EPS, jest także przystosowany do montażu interkomu. Oba kaski mają podobną wagę – Sprak waży już od 1500 g, ST 501 od 1400 g. Jak na Włochów z Airoh przystało, oba kaski dostępne są w szerokiej gamie dynamicznych malowań. Wymienione różnice wpływają oczywiście na cenę. 

A Wy, który z nich wybieracie?

Czytaj dalej

Toby Price na motocyklu jedzie przez pustynie
motocykl Meguro z profilu