Kawasaki coraz śmielej sięga do swojej imponującej historii. Krok ten wydaje się ze wszech miar zrozumiały - po pierwsze moda na motocykle retro dopiero się zaczyna, po drugie Kawasaki w przeszłości miało bardzo wiele motocykli, które były kamieniami milowymi motoryzacji.
Kawasaki lubi niespodzianki
Po reaktywacji modelu Z 900 RS, Zieloni przygotowują kolejną retro niespodziankę. W Europejskim Biurze Własności Intelektualnej producent zastrzegł dla motocykli, części motocyklowych i rowerów markę Meguro. Podobny ruch wykonano w Nowej Zelandii, Australii, Stanach Zjednoczonych i na Filipinach.
Kawałek historii
Nazwa ta niewiele nam dziś mówi, ale w latach 50. dwudziestego wieku firma o tej nazwie była w Japonii drugim co do wielkości producentem motocykli. Startując w latach 30. dwudziestego wieku, Meguro zainwestowała w technologie Harleya-Davidsona. Najpierw montowano skrzynie biegów, by potem rozpocząć produkcję całych motocykli. Na początku były to repliki BSA A7. W latach 60. firma została wykupiona przez Kawasaki. To właśnie pod tą marką wyprodukowano model W1, protoplastę dzisiejszego W 800.
Jaka przyszłość czeka Meguro?
Trudno powiedzieć, czy Meguro zostanie użyte jako nazwa modelu, czy Kawasaki może planuje reaktywację tej marki, jako nowego brandu dla nowej linii motocykli. Podobne zabiegi są często stosowane w branży samochodowej - wystarczy wspomnieć Renault i Dacię czy Toyotę i Lexusa.