Triumph świętuje triumfy!
Poprzedni model - Daytona 675, zniknęła z rynku w 2016 roku. Przyczyny takiego stanu rzeczy były prozaiczne - Triumphowi nie opłacało się inwestować góry pieniędzy w modernizację technologii dla spełnienia rosnących norm emisji spalin, tym bardziej, że zainteresowanie średnią pojemnością wśród sportów malało.
Nowa Daytona 765 pod tym względem ma dużo łatwiej - silnik od pewnego czasu jest już gotowy i gruntownie przetestowany dla potrzeb Moto2. Pozostało tylko skroić dla motocykla jakiś elegancki garnitur. Jak widać na filmie, projektanci nie napracowali się zbytnio. W sumie może to i dobrze, bo poprzednia Daytona była jednym z najpiękniejszych motocykli na rynku.
Nowa Daytona 765 ma być prawdziwym technologicznym majstersztykiem. Oprócz trzycylindrowego silnika o mocy 135 KM znajdziemy tam kontrolę trakcji, tryby jazdy, działający w zakręcie ABS, czy quickshifter. Waga motocykla na sucho nie przekroczy 180 kg.