GSX-R1000R Phantom nawiązuje do modelu GSX-R1000 K6 z 2006 roku. Motocykl, podobnie jak aktualna wersja, oferowany był wyłącznie w Wielkiej Brytanii w specjalnym grafitowym schemacie kolorów, normalnie niedostępnym w Europie.
Najważniejszą cechą nowego GSX-R1000R Phantom jest jednak jego czterocylindrowy, rzędowy silnik o mocy 199 KM, wykorzystujący system zmiennych faz rozrządu. Tą technologią dysponuje motocykl GSX-R, na którym Joan Mir i Alex Rins ścigają się w klasie królewskiej.
W standardowym wyposażeniu znalazł się bogaty pakiet akcesoriów. Oprócz pakietu elektroniki obejmującego 10-stopniową kontrolę trakcji, trzy tryby jazdy i kontrolę startu, do motocykla trafiły także między innymi dwukierunkowy quickshifter i wydech Yoshimura. Motocykl ma także kilka innych smaczków, np. przykręcaną ramę pomocniczą, która obniża masę motocykla. Gotowy do jazdy GSX-R1000R Phantom waży 203 kg.
Motocykl jednak ma dwie wady. Pierwsza to ta, że będzie można go kupić tylko w Wielkiej Brytanii. Drugą jest cena – w przeliczeniu około 95 tys. zł.