Stopka centralna do motocykla to rzecz, którą zdecydowanie warto kupić. Może okazać się potrzebna i przydatna w wielu sytuacjach.
Jeszcze dwadzieścia lat temu, prawie każdy motocykl był fabrycznie wyposażony w przydatny gadżet, jakim niewątpliwie jest stopka centralna. Późniejsza pogoń za gramami, z których dawało się odchudzać te pojazdy spowodowała, że zrezygnowano z centralnego podparcia na rzecz stopki bocznej.
Czy boczna może z powodzeniem zastąpić centralną? Nie.
Stopka centralna do motocykla - po co?
Stopka centralna ma w motocyklu szereg zastosowań. Pierwsze z nich to oczywiście wykorzystanie do podparcia maszyny. Kto próbował kiedykolwiek obładowanego turystyka oprzeć na bocznej podpórce ten wie, że pozycja pionowa jest znacznie bezpieczniejsza. Nie pojawia się wtedy niepokojąca perspektywa konieczności wynajęcia grupy miejscowych karków do podniesienia rumaka.
Druga funkcja to zastosowanie serwisowe. Smarowanie czy naciąganie łańcucha w motocyklu ustawionym na centralnej stopce jest nieporównywalnie łatwiejsze.
Kolejna korzyść to kwestia zimowego parkowania jednośladu. Pozostawienie maszyny na kołach bardzo negatywnie odbija się na kondycji opon. Potrafią się odkształcić i wiosną przez pewien czas zaburzać komfort jazdy. Podparcie centralne powoduję że jedno koło jest w powietrzu a drugie ledwie dotyka podłoża. To nieporównywalnie lepsza sytuacja.
Stopka centralna do motocykla - jaką wybrać?
Wybór akcesoryjnej stopki centralnej do motocykla powinien wiązać się z zasięgnięciem porady u profesjonalistów. W końcu musi ona pozwolić zamontować się trwale do elementów nośnych pojazdu i utrzymać masę przekraczającą niejednokrotnie 300 kg. Oszczędności w tej sprawie prędzej czy później zemszczą się koniecznością wydania znacznie większych kwot na malowanie przewróconej maszyny bądź naprawę elementów jej podwozia.
Naszym zdaniem
Wybierając stopkę centralna do motocykla warto skorzystać z dwudziestoletniego doświadczenia i znakomitej opinii producenta tego typu akcesoriów - niemieckiej firmy SW-Motech. Założona w 1999 roku przez trzech zapalonych motocyklistów firma, dostarcza wielu niezwykle przydatnych dla miłośników jednośladów wyrobów, których wspólną cechą jest zrozumienie potrzeb tej grupy odbiorców i nieprzerwanie od dwudziestu lat utrzymywana najwyższa jakość produktów.
Bez względu na to czy chodzi o kufry podróżne, tank bagi, sakwy, crash pady, gmole czy rozmaite uchwyty do kierownicy czy lusterek, logo czerwonego byka SW-Motech wyznacza najwyższe standardy. Dotyczą one zarówno jakości, objawiającej się bezproblemowym, banalnie łatwym montażem akcesoriów oraz ich trwałością i wytrzymałością po przemyślane systemy wzajemnego dopasowania wytwarzanych elementów.
Każdy nowo nabyty wyrób SW-Motech pasuje do posiadanych jak własny kluczyk do stacyjki własnego motocykla. Zaufanie okazywane temu producentowi w dziś ponad już 65 krajach stanowi najlepszą gwarancję trafności wyboru jego produktów.