Kiedy lata temu Milwaukee poinformowało o wprowadzeniu do oferty dwóch nowych modeli, produkowanych w Indiach – Street 500 i Street 750, część fanów marki poczuła się, jakby ktoś sprzeniewierzył ich zaufanie. Były akcje ostentacyjnego sprzedawania motocykli, bojkot H-D i tak dalej. Po czasie okazało się, że model Street całkiem nieźle zasymilował się z resztą oferty i znalazł nawet niezłe grono swoich zwolenników.
Jeszcze mniejszy Harley?
Oto jednak cierpliwość zagorzałych harleyowców znów zostaje wystawiona na ciężką próbę. Plotki o tym, że Milwaukee pracuje z Chińczykami nad najmniejszym, typowo azjatyckim motocyklem w barwach Harley-Davidson, okazała się prawdziwa. Partnerem H-D w Państwie Środka będzie potentat Qianjiang Motorcycle, właściciel marki Benelli.
Źle czy dobrze?
Czy to zła wiadomość? Zdecydowanie nie – udowadniają to kolejne motocykle Benelli, które biją rekordy sprzedaży, są świetnie wykonane i potrafią osiągać duże przebiegi bez awarii. Amerykanie z całą pewnością nie wybrali strategicznego partnera przypadkowo. W sieci pojawiały się już wzmianki o pierwszych przymiarkach do najmniejszego Haracza, ale nikt jak dotąd nie potwierdzał żadnych informacji oficjalnie.
Mała niespodzianka
Niedawno w swoich mediach społecznościowych Quianjiang opublikował wizualizację cruisera SRV300, który do złudzenia przypomina H-D Sportstera. Ta oczywista wskazówka ma jednak swoje drugie dno – mały cruiser ma w ramie niewielkiego V-twina! To spora zmiana w stosunku do ostatnich informacji, które sugerowały dwucylindrową rzędówkę.
Widlasty silnik w tak niewielkiej maszynie mógłby okazać się dla potencjalnych nabywców kluczowym argumentem w zakupie – w końcu jeśli Harley, to tylko V-Twin!