Wyścig producentów, kto stworzy najszybszy seryjny motocykl świata, trwał do 2000 roku. Po pęknięciu magicznych 300 km/h, w końcu najwięksi motocyklowego świata stwierdzili, że nie jest to dobry kierunek, w jakim idzie swoisty wyścig zbrojeń. Jednak superszybkie motocykle nie przestały być produkowane.
Zawiązano jednak niepisaną umowę o ograniczeniu prędkości w nowych motocyklach do 299 km/h. Niemniej ograniczenie prędkości to jedno, a moc i przyśpieszenie to drugie. W naszym zestawieniu zobaczycie więc także motocykle, których licznik zamyka się co prawda na 299 km/h, jednak czas z jakim osiągają tę wartość, przyprawia o gęsią skórkę. Oczywiście nie są to wszystkie najszybsze seryjne konstrukcje, ale skupiliśmy się na wielkoseryjnych modelach, pomijając producentów produkujących kilkadziesiąt czy kilkaset sztuk rocznie.
10. Bimota YB8 Furano (pojemność silnika 1002 cm3, moc: 164 KM, prędkość: 277 km/h)
Bimota YB 8 Furnano była produkowana w latach 1992-1993. Ten włoski producent z Rimini specjalizował się w tworzeniu maszyn wyścigowych, wykorzystując silniki innych producentów m.in. Suzuki, Kawasaki czy Yamahy. Swego czasu współpracował również z Lamborghini. Nic więc dziwnego, że ich motocykl znalazł się na liście 10 najszybszych motocykli świata. Firma w latach 90. ogłosiła upadłość, aby odrodzić się ponownie w 2003 roku.
9. Honda CBR 1100 XX Super BlackBird (pojemność silnika 1137 cm3, moc: 164 KM, prędkość: 284 km/h)
Choć początkowo wielu miało wątpliwości, czy tak duża moc ma sens w tym sportowo-turystycznym motocyklu, Honda CBR 1100 XX Super BlackBird okazała się nie tylko szybką, ale i wyjątkowo udaną konstrukcją. Przez długie lata model ten świetnie sobie radził z depczącą mu po palcach konkurencją, a w roku debiutu okrzyknięty został najszybszym seryjnym motocyklem świata. Mocny i elastyczny silnik, wysoki komfort jazdy, duża zwrotność i precyzja prowadzenia sprawiają, że do dziś jest to bardzo ceniony przez motocyklistów pojazdu. BlackBird był produkowany w latach 1996-2007.
8. Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa (pojemność silnika 1298 cm3, moc: 175 KM, prędkość: 312 km/h)
Hayabusa była odpowiedzią Suzuki na potężnego BlackBirda Hondy. Motocykl w tym samym sportowo-turystycznym stylu, stał się bardzo szybko legendą, detronizując Hondę. Hayabusa była produkowana w latach 1999-2018.
7. Kawasaki ZX12R Ninja (pojemność silnika 1199 cm3, moc: 190 KM, prędkość: 315 km/h)
Kawasaki nie chciało zostać w tyle i w 2000 roku wypuściło swojego piekielnie szybkiego ZX 12R który, tak jak konkurencja, przekroczył magiczną barierę 300 km/h. Zaraz potem zresztą dostał ogranicznik prędkości do deklarowanych 299 km/h. ZX 12R Ninja produkowany był w latach 2000 - 2006. Choć jego silnik często wybuchał przy ekstremalnym użytkowaniu, to często był wykorzystywany w dragracingu. Zdecydowanie dwunastka to dla wielu maniaków prędkości Święty Graal.
6. Kawasaki ZX14R Ninja - ZZR 1400 (pojemność silnika 1441 cm3, moc: 200 KM, prędkość: oficjalnie 299 km/h)
Po umowie producentów odnośnie ograniczenia prędkości sytuacja nieco się zmienia. Maszyny stają się mocniejsze i mają jeszcze lepsze przyspieszenie, ale liczniki zatrzymują się na 299 km/h. Nie zmienia to jednak faktu, że ZX14R, w Europie znaja jako ZZR1400, w pełni zasługuje na swoje miejsce w naszym zestawieniu. Debiut tego modelu odbył się w 2006 roku.
5. MV Agusta F4 1078 RR 312 (pojemność silnika 1078 cm3, moc: 190 KM, prędkość: ponad 300 km/h)
Kolejna legenda motocyklowej historii. Piękna MV Agusta F4 w swojej najmocniejszej wersji była doskonałą maszyną sportową dostarczającą potężnych emocji. Co ciekawe obecnie producent specjalizuje się w sprzedaży piekielnie mocnych nakedów, z których niejeden przekracza 300 km/h.
4. Yamaha YZF-R1M (pojemność silnika 998 cm3, moc: 200 KM, oficjalnie 299 km/h)
Yamaha, chcąc dostarczyć swoim klientom idealny wyścigowy motocykl w wersji R1M, sięgnęła po doświadczenie swoich zespołów wyścigowych z MotoGP i WSBK. YZF-R1M ma między innymi owiewkę z włókna węglowego, która została wzięta bezpośrednio z wyścigowego modelu M1.
3. BMW S 1000 RR (pojemność silnika 999 cm3, moc: 207 KM, prędkość: oficjalnie 299 km/h)
BMW to nie tylko GS-y, to też prawdziwy demon prędkości w postaci BMW S 1000 RR. Ta sportowa maszyna przyprawia o ciarki każdego, kto zasiądzie za jej sterami. Motocykle z serii S 1000 RR produkowane są od 2009 roku.
2. Ducati Panigale V4 R (pojemność silnika 1103 cm3, moc: 214 KM, prędkość: oficjalnie 299 km/h)
Ducati Panigale V4 R to w zasadzie stricte motocykl wyścigowy dopuszczony do ruchu drogowego. Przy opracowaniu pakietu aerodynamicznego w V4 brał udział dział wyścigowy producenta - Ducati Corse. To prawdziwy włoski pocisk, którym co prawda możesz pojechać rano po bułki, ale jego naturalnym środowiskiem jest zdecydowanie tor wyścigowy.
1. Kawasaki Ninja H2R (pojemność silnika 998 cm3, moc: 310 KM, prędkość: 400 km/h)
W tym miejscu można powiedzieć tylko jedno - nie próbujcie tego w domu. Taką moc trzeba umieć okiełznać. Kawasaki Ninja H2R, wyposażona w kompresor, zdecydowanie zajmuje pierwsze miejsce na naszej liście najszybszych seryjnie produkowanych motocykli świata.