Panigale V4 został zaprezentowany podczas konferencji prasowej Ducati, transmitowanej na żywo w internecie. Motocykl napędzany jest czterocylindrowym silnikiem widlastym Desmosedici o pojemności 1103 cm3. Jednostka napędowa pochodzi wprost z MotoGP i osiąga moc 214 KM.
Lżejsza waga ciężka
Zwiększenie pojemności skokowej i ilości cylindrów w odniesieniu do poprzedniego Panigale, wymusiło redukcję masy. Inżynierowie Ducati przeprojektowali ramę w taki sposób, by wykorzystać w jej konstrukcji silnik. W efekcje motocykl jest nieco smuklejszy od poprzednika, co zapewnia znakomitą integrację kierowcy z maszyną. Panigale V4 waży 195 kg.
Najeżony technologią
Ducati Panigale V4 2W nowym sportbike'u Ducati znajdziemy między innymi system kontrolowanego poślizgu tylnego koła, działający w zakręcie ABS i quickshifter z kontrolą pochylenia motocykla. Nie zabraknie oczywiście trybów jazdy - Race, Sport i Street oraz zaawansowanego wyświetlacza TFT.
Więcej niż jedno... Panigale
Ducati Panigale V4 oferowany będzie w trzech wersjach: standardowej Panigale V4, Panigale V4 S (z zaawansowanym zawieszeniem Ohlins, aluminiowymi obręczami i akumulatorem litowo jonowym) oraz ekskluzywnej Panigale V4 Speciale, wykonanej w limitowanej serii, w specjalnym malowaniu, wyposażonej w dedykowane tej wersji dodatki.