Motorami Romet, wyposażonymi w silniki 125 cm3 kontynuujemy nasz cykl Jaki motocykl 125 kupić? Czy wiecie, jak bogata i urozmaicona jest oferta swojsko brzmiącej marki Romet? Wśród motocykli 125 cm3 ze skrzydlatym pegazem w logo znaleźć można niemal wszystkie rodzaje jednośladowych maszyn - od skuterów po scramblery i ADV.
Przyjrzyjmy się motocyklom Romet 125 i sprawdźmy, ile mogą one zaoferować w naprawdę korzystnych cenach.
Piękny, stylowy skuter - Romet 125 Valentine
Romet 125 w wersji skuter. Kto by pomyślał po pierwszym spojrzeniu na Valentine, że to nie Vespa? Piękne nadwozie skrywa chłodzony powietrzem, jednocylindrowy silnik o mocy 8,7 KM, współpracujący z przekładnią CVT.
Dodatkowe atuty Rometa 125 Valentine to wtryskowy układ zasilania, pozwalający motocyklowi spełnić normę Euro 4, oświetlenie w technologii LED i synchroniczny układ hamulcowy CBS. Cena 6499-7499 zł.
Przyciągający spojrzenia scrambler Romet 125 SCMB
Projektanci motocykli Romet wspaniale bawią się stylami i klasycznymi nawiązaniami w swoich pojazdach, tworząc w jednośladowej przestrzeni wielką wartość. Jeśli za 8499 zł można stać się właścicielem nowej maszyny, wyglądającej jak Triumph Steve`a McQueena to, czego chcieć więcej?
Romet 125 SCMB napędzany jest, chłodzonym powietrzem, singlem o mocy 9,6 KM. Z silnikiem współpracuje pięcioprzełożeniowa skrzynia przekładniowa. Co ważne, mały silniczek ma wałek wyrównoważający. Także i w przypadku tego Rometa 125 mamy do czynienia z wtryskiem paliwa pozwalającym spełnić wymogi normy Euro 4. Konstruktorzy nie zapomnieli o oświetleniu LED i synchronicznym układzie hamulcowym z przewodami w stalowym oplocie.
Kieszonkowy adventure - Romet 125FI ADV
Motor Romet 125 występuje również w wersji adventure. Co prawda nie przypomina nawet z daleka BMW serii GS, ale zarazem nie wygląda jak tania, plastikowa podróbka. Ma swój specyficzny styl i miejsce na motocyklowym rynku. Trzy kufry pozwalają wygodnie spakować kierowcę i pasażera/kę nawet na dłuższą wycieczkę. Możliwości podwozia tego Rometa 125 pozwalają na zjechanie bez obaw z utwardzonych szlaków.
Romet 125FI ADV napędzany jest mocą 10,5 KM, produkowaną przez jednocylindrowy silnik chłodzony powietrzem. Do cech swojego rodzeństwa — Valentine i SCMB, Romet dodał przedni widelec typu upside-down. Kolejny bonus to gniazdo USB. Cena to ok. 9999 zł.
Romet 125 w wersji cruiser - RMT 125 Daystar
Dla Rometa nie istnieją rzeczy niemożliwe. Czy silnik 125 cm3 wystarczy do napędzania zbudowanego wokół niego cruisera? Okazuje się, że tak. Nieważne, że cruiser z założenia ma być ogromny, ciężki i napędzany silnikiem wymontowanym z ciężarówki. Przy odrobinie talentu można zbudować coś fascynującego, angażując znacznie skromniejsze środki. Romet 125 RMT Daystar ma tak dobre proporcje i ciekawą paletę barw, że wygląda niemal jak sześćsetka.
Rometa 125 w wersji cruiser napędza silnik o mocy 12,5 KM. Wysilenie jednostki napędowej potwierdza zastosowanie chłodnicy oleju. Moment obrotowy o wartości 10,5 Nm to bardzo dobry wynik, jak na tę pojemność skokową. Zwiastuje to pewną swobodę w ruchu ulicznym. Niezwykle interesującym elementem jest podwójny układ wydechowy. Tak właśnie nadaje się motocyklowi powagi. Cena to 10 599 zł.
Motocykl sportowy - ścigacz Romet 125 Z-One T
Czy Romet pokusił się o stworzenie motocykla 125 cm3 w wersji sport? Oczywiście tak. Romet Z-One T 125 to wyposażony w agresywnie zaprojektowaną owiewkę, ścigacz. Tym, co rozczarowuje, jest niewątpliwie silnik. Dlaczego Romet zastosował jednostkę o mocy 10,5 KM, mając do dyspozycji tę, z modelu Daystar? 2 KM w tej sytuacji to coś na wagę złota.
Tym, co może to przynajmniej częściowo zrekompensować, jest układ hamulcowy - synchroniczny, z przewodami w stalowym oplocie i zębatymi tarczami wave. Przydałby się bardzo widelec USD. Tu producent musi się jeszcze postarać. Cena motoru Romet Z-One T 125 to 7499 zł.
Zaprezentowane motory Romet 125 nie stanowią rzecz jasna pełnej oferty tej marki. Zawiera ona wiele innych pojazdów, przybywających z różnych miejsc motocyklowych inspiracji. Cisną się na usta słowa: cudze chwalicie, swego nie znacie. Jakikolwiek byłby rodowód powyższych jednośladów, mogą one dać naprawdę wiele radości.