Motocykle

Honda PCX 125 - skuter idealny?

honda PCX 125 widziana z boku

Honda PCX 125 - jak każdy skuter - to szczególny rodzaj motocykla. Sprawdzi się idealnie w roli pojazdu, który wygodnie i bezproblemowo przewiezie właściciela z miejsca A do B. Automatyczna, bezstopniowa skrzynia oraz brak klasycznego sprzęgła sprawią, że jazda będzie banalnie łatwa. Symboliczne zużycie paliwa - ok. 2-2,5 l na 100 km zapewni optymalizację kosztów do poziomu nieosiągalnego dla innych rozwiązań.

skuter honda pcx 125 widziany od boku

Czy poszukując niedrogiego środka transportu, można wybrać lepiej? Istnieją co prawda opcje alternatywne. Choćby tani, bardzo mocno używany samochód. Należy jednak pamiętać o zużyciu drogiego paliwa. Rower? Jest jakąś opcją, ale zdarza się, że musimy uniknąć konsekwencji wzmożonego wysiłku fizycznego po dotarciu na miejsce. Nie zawsze również ze względu na odległości możliwe jest wybranie opcji pieszej. W wielu sytuacjach skuter, choćby PCX 125, jest wyborem idealnym.

Czy lepszym wyborem jest 50 cm3, czy 125 cm3?

Skuter Honda PCX 125 reprezentantuje klasę pojemności 125 cm3. Czy motocykle z silnikami 1/8 litra są lepszym wyborem niż 1/20? O ile nie ograniczają nas uprawnienia do prowadzenia pojazdów, to im większy silnik, tym lepiej. Z pewnością dodatkowe centymetry sześcienne zwiększą trwałość jednostki napędowej, wyższa moc poprawi komfort i bezpieczeństwo, a zużycie paliwa może okazać się korzystniejsze.

Czy warto wybrać i kupić Hondę PCX 125?

Jeżeli uznamy, że skuter klasy 125 cm3 będzie dla nas dobrą opcją, warto postawić na japońską doskonałość konstrukcyjną Hondy PCX 125.

Honda PCX 125 - gwarancja bezawaryjności

Po pierwsze, chodzi o markę słynącą z bezawaryjności i trwałości liczonej - bez cienia przesady - dekadami. PCX nie ma typowych usterek. Zresztą sama jego konstrukcja pozbawiona jest większości generujących koszty rozwiązań. W skuterze nie występują tarcze ani kosze sprzęgłowe, skrzynie przekładniowe oparte o koła zębate, nie ma nawet łańcucha ani zębatek. Co ciekawe - Honda PCX 125 nie posiada nawet rozrusznika. Nie oznacza to jednak, że do uruchamiania silnika służy kickstarter. Funkcję rozrusznika pełni alternator.

Ekologiczne rozwiązania

Po drugie, Honda PCX 125 wyposażona jest w przemyślny system start-stop. W założeniu służyć ma on wymogom ekologii, ale w połączeniu z układem rozruchu będącym namiastką hybrydy, pozwala na zaoszczędzenie pewnej ilości paliwa.

O krok przed konkurencją

Po trzecie, jakość wykonania Hondy PCX 125 wyprzedza o wieki świetlne dalekowschodnią konkurencję. Mimo że PCX przychodzi na świat poza Japonią.

Honda PCX 125 - dane techniczne

Silnik

Honda PCX 125 napędzana jest jednocylindrowym silnikiem SOHC o pojemności 125 cm3 chłodzonym cieczą. Singiel generuje moc 11,7 KM. Pozwala to na sprawne osiągnięcie prędkości 90-100 km/h. Napęd na tylne koło przenosi bezstopniowa przekładnia pasowa Honda V-Matic.

Układ hamulcowy

Układ hamulcowy to przednia tarcza o średnicy 220 mm współpracująca z trójtłoczkowym zaciskiem i bęben tylny, zblokowane układem CBS. Masa motocykla to 126 kg.

Zawieszenie

Pewną wadą produkowanych od 2010 roku egzemplarzy był zbyt skromny skok roboczy tylnego zawieszenia. 76 mm to wartość, która nie była zdolna chronić przed dobijaniem na większych nierównościach.

Najnowsze wersje PCX 125 posiadają czterozaworową głowicę, moc 12,5 KM, zwiększone skoki zawieszenia i układ ABS.

Cena Hondy PCX 125

Cena nowej Hondy PCX 125 to niecałe 14 tys. zł. Używane, w dobrym stanie wyceniane są na minimum połowę tej kwoty.

Honda PCX 125 z tyłu

Czy warto stać się posiadaczem tego skutera? Honda z reguły jest dobrym wyborem i w kontekście PCX 125 to założenie pozostaje aktualne. Oświetlenie LED dodaje jej elegancji i nowoczesnego wyglądu. Klasyczne linie tworzą ponadczasowy styl. To bardzo dobry motocykl.

Czytaj dalej

Kobieta jedzie na chopperze, wiatr rozwiewa jej włosy
Motocykl z motocyklistą w nocy przy gwieździstym niebie z widokiem na góry