Na początku garść faktów. Niemal każdy producent ma w swojej ofercie duże podróżne adventure. BMW ma R 1250 GS, Triumph – Tigera 1200, Honda – Afrykę Twin 1100, a Kawasaki Versysa 1000. Motocykla takiego brakuje wprawdzie w ofertach np. Aprilii, czy Moto Guzzi, ale im można by to wybaczyć. Co innego Yamaha – jak by nie patrzeć to jeden z najważniejszych i największych producentów motocykli na świecie.
Luka w ofercie
Takie zaniedbanie odbiera sporą część potencjalnych klientów, dla których Ténéré 700 to z różnych powodów po prostu zbyt mało.
Wielu z nas pamięta jeszcze XT 1200 Z Super Ténéré, która, pomimo nie najmocniejszego silnika sprzedawała się całkiem nieźle. Wydaje się, że zastąpienie dziury po Super Ténéré powinno być dla Yamahy sprawą priorytetową.
Nowa Super Ténéré?
I być może coś jest na rzeczy, bo od kilkunastu dni w sieci zrobił się wokół tego tematu spory ruch.
Francuski magazyn „Moto Revue” poświęcił tej sprawie okładkę nowego numeru, a niemal każdy liczący się europejski portal spekuluje jak mogłaby wyglądać i jak być wyposażona nowa Super Ténéré.
Nowy model miałby być wyposażony w silnik CP3 – trzycylindrową rzędówkę, która pracuje już w MT-09, Tracerze 9 i XSR 900.
Świetne wyposażenie nowego motocykla
Oznacza to niezłą w tej klasie moc 119 KM. Dla porównania – Africa Twin ma 102 KM, a Kawasaki Versys 1000 – 120. Duża Ténéré nie miałaby się zatem czego wstydzić w takim gronie, tym bardziej że wyposażenie także nie odstawałoby od tego, co oferuje konkurencja.
19-calowe koło z przodu, opcjonalne półaktywne zawieszenie, kontrola trakcji, tryby jazdy i duży kolorowy kokpit z możliwością podłączenia smartfona – taka konfiguracja z pewnością zjednałaby sobie wielu miłośników podróży po utwardzonych drogach.
Pamiętajmy jednak, że wciąż poruszamy się na gruncie domysłów i spekulacji.
To, że Yamaha powinna mieć taki motocykl i że jest on prawdopodobny, nie oznacza że faktycznie go zobaczymy.