Nowości EICMA – zobacz premiery BMW, Yamahy, KTM i Ducati

motocyklista w czarnym kombinezonie na motocyklu Ducati na piaszczystej drodze

Nowości motocyklowych w Mediolanie było dużo - premiery BMW, Yamahy, KTM i Ducati.

Na gorąco, prosto z EICMA przedstawiamy najważniejsze nowości, które pojawią się w salonach w przyszłym roku.

BMW

motocykl marki BMW miały z czerwono niebieskimi dodatkami

Bawarczycy w Mediolanie pokazali kilka ważnych nowości. Chyba najbardziej oczekiwaną był sportbike S1000RR. Mimo pozbawienia go charakterystycznego dla poprzednika zeza i tak zwanych skrzeli, czyli bocznych wlotów powietrza na owiewkach, motocykl nie tylko nie stracił charakteru, ale zyskał na elegancji. Ze 199 do 207 KM wzrosła moc, przy jednoczesnej redukcji masy o 10 kg. Silnik wyposażony jest teraz w system Shiftcam, zapewniający zmienne fazy rozrządu.

 

Kolejną ważną nowością jest wyprawowa wersja F850GS, czyli Adventure. Przednią część motocykl rozbudowano, dla lepszej ochrony kierowcy przed naporem wiatru i warunkami atmosferycznymi. Pozwoliło to zamontować większy zbiornik paliwa – zamiast 15 litrów, wersja Adventure ma ich 23.

Na stoisku BMW pojawił się również wyposażony w nowy silnik ze zmiennymi fazami rozrządu model R1250RS – usportowiona wersja nieśmiertelnego boksera.

KTM

motocyklista na motocyklu marki BMW miały z czerwono niebieskimi dodatkami

Pomarańczowi zdecydowali się wreszcie pokazać finalną wersję modelu 790 Adventure, zasilanego dwucylindrową rzędówką. Jak to w przypadku Adventure'a zaprezentowano dwie wersje – bardziej szosową S i bardziej terenową R. Obie wersje korzystają z tego samego silnika rzędowego o pojemności 799 cm3 i mocy 95 KM.

Wersja S wyposażona jest w regulowane zawieszenie WP o skoku 200 mm, wersja R ma większy skok zawieszenia – 240 mm. W wersji S znajdziemy dwustopniową kanapę o wysokości 850 mm (z możliwością obniżenia), w wersji R kanapa jest płaska i znajduje się na wysokości 880 mm. Terenowa specyfikacja obejmuje także niższą szybę.

Yamaha

motocyklista na motocyklu KTM na piaszczystej trasie

Na stoisku Yamahy pojawiła się wreszcie długo wyczekiwana Tenere 700. Motocykl, przystosowany do pokonywania bezdroży, ma silnik, który znamy z modelu MT-07 o pojemności 689 cm3 i mocy 74 KM, jednak osadzono go w mocno zmodyfikowanej ramie.

Tenere 700 ma 16-litrowy zbiornik paliwa, który zapewnia około 300-kilometrowy zasięg. Zastosowano tutaj duże koła – 21 cali z przodu i 18 cali z tyłu. Waga motocykla to 205 kg.

Ducati

czerwony motocykl Ducati

Borgo Panigale pokazało w Mediolanie trzy ważne nowości. Najważniejszą z nich był bez wątpienia Ducati Panigale V4R – torowa bestia z homologacją WSBK. Czterocylindrowy, widlasty silnik o pojemności 998 cm3 osiąga moc aż 234 KM z dedykowanym układem wydechowym Akrapović. A to wszystko przy masie zaledwie 193 kg.

Drugą nowością był model Hypermotard 950 – miejski wariat w stylu supermoto. Zastosowany w nim widlasty silnik Testastretta o pojemności 937 cm3 zapewnia 114 KM mocy. Motocykl występuje w dwóch wersjach – cywilnej i mocno usportowionej, torowej SP.

Motocyklista w czarnym kombinezonie na czarnym motocyklu marki Ducati

motocyklista w czarno biało czerwonym kombinezonie na motocyklu marki Ducati stoi na przednim kole zbliżając się głową do kobiety

Trzecia nowość to odświeżony Diavel – 1260. Power cruiser wyposażony został w silnik o mocy 160 KM ze zmiennymi fazami rozrządu. Poprawiono ergonomię i pozycję kierowcy, Dodano tonę elektroniki. Diavel 1260 oferowany będzie w wersji standardowej i specjalnej S, z quickshifterem, zawieszeniem Ohlins i specjalnymi malowaniami.

Czytaj dalej

wściekły kierowca wymachuje przez okno samochodu
dwóch motocyklistów przed przejazdem kolejowym w deszczowy dzień