Sukces pierwszego, rzędowego silnika dwucylindrowego, który KTM zastosował w modelach 790 Duke i 790 Adventure, zachęcił austriackiego producenta do dalszych prac nad takimi właśnie jednostkami napędowymi. Nie tak dawno Stefan Pierer, szef Pomarańczowych, zapowiadał, że firma pracuje nad nowymi silnikami rzędowymi "średnich pojemności".
Rynek azjatycki czy jednak europejski?
Spodziewaliśmy się, że owa "średnia pojemność" to mniej więcej 500 cm3. Taka jednostka napędowa, sprawdziłaby się na najważniejszych motocyklowo rynkach świata, czyli azjatyckich. Okazuje się jednak, że mówiąc o średnich pojemnościach, Pierer mógł mieć na myśli wartości raczej europejskie. Jak twierdzi amerykański blog Asphalt and Rubber, KTM pracuje nad silnikiem o pojemności 890 cm3, który byłby rozwinięciem aktualnego silnika o pojemności 790 cm3.
W ślady niemieckiego konkurenta
Jest bardzo prawdopodobne, że KTM planuje zastosować podobny zabieg, jak w przypadku modeli 1090 i 1290 Adventure - wersja o większej pojemności byłaby znacznie lepiej wyposażona, bardziej luksusowa, zaś motocykl o mniejszej pojemności miałby prostszą konstrukcję, a co za tym idzie, niższą cenę. Podobny zabieg zastosowało BMW z modelami F750 GS i F850 GS.