Poziom hałasu w kasku zależy między innymi od rodzaju wentylacji (same otwory wentylacyjne, przez które wpada rozproszone powietrze, będą zawsze głośniejsze od kanałowego systemu wentylacji), a także od prędkości z jaką jedziemy.
Wentylację w kaskach można podzielić tak naprawdę na dwie grupy użytkowników. Sportowcy i cała reszta. Dlaczego?
Podział na dwie grupy
W kaskach sportowych - najważniejsza jest ilość dostarczanego powietrza. Maksymalne obciążenia, duży stres, mega wysiłek i skupienie, powodują że głowa zawodników poci się szybciej i bardziej obficie. Kaski dostarczają i odbierają z wnętrza więcej powietrza - przy większych prędkościach i dlatego są skuteczniejsze, ale jednocześnie głośniejsze. Kaski rekreacyjne są przystosowane do mniejszych prędkości, co za tym idzie mają inaczej zaprojektowane wloty i wyloty powietrza, przez co sprawiają wrażenie cichszych. Oczywiście wszystko zależy również od jakości kasku. Garnki klasy premium zawsze będą bardziej ciche, od ich marketowych braci (które mimo wlotów na skorupie, potrafią nie mieć kanałów/otworów w warstwie EPS - nie są więc nawet imitacją wentylacji). Przy wyborze kasku pod względem wentylacji należy pamiętać, że ilość wlotów i wylotów powietrza wcale nie musi być wyznacznikiem skuteczności jej działania. Tyle tytułem wstępu.
Jak z wentylacją radzi sobie Arai?
Podobnie jak w przypadku skorup, konstruktorzy Arai przygotowali rozwiązania wentylacyjne dedykowane nie tylko grupom kasków, ale i poszczególnym modelom, w taki sposób, aby zagwarantować możliwie najlepszą wentylację przy danym kształcie i przeznaczeniu kasku.
Wszystkie kaski Arai wyposażone są w bardzoskuteczne otwory wentylacji czołowej, które wpuszczają świeże powietrze kanałami bezpośrednio w okolice czoła, co ma duży wpływ na usuwanie pary z okolic wizjera/gogli w kaskach MX. Kaski pełne (full face) mają również otwór wentylacyjny w okolicach podbródka, który jest regulowany i zapewnia 3 możliwości ustawienia wlotu (odpowiednio do trybu wentylacji jak i tylko odparowywania wnętrza wizjera). W zależności od modeli kaski Arai posiadają różną ilość wylotów powietrza.
Wentylacja na wizjerze
Standardem w kaskach tej marki są 2 wloty na wizjerze (z dwustopniową regulacją przepływu), które kanałami (pod warstwą eps i czołem kasku) rozprowadzają powietrze, poprzez wyściółkę w okolicę czoła. Jest to bardzo bezpieczne rozwiązanie ponieważ miejsce czołowe skorupy kasku i warstwy eps (najbardziej narażone na uderzenia), pozostają w nienaruszonej strukturze. Kanały wentylacyjne są "przyklejone pod spodem". Dodatkowo model RX-7V ma również przedłużenie i rozwidlenie tych kanałów na części skroniowe i boczne kasku.
W zaawansowany system wentylacji wyposażone są modele RX-7RC, RX-7GP, RX-7V, SZ RAM-4 i X-tend Ram. Zastosowane w nich dyfuzory znacząco poprawiają wydajność wentylacji. Wtłaczane do nich powietrze tworzy próżnię między dyfuzorem, a skorupą zewnętrzną kasku. Dzięki stworzonej próżni ciepłe powietrze jest szybko wysysane z kasku poprzez otwarte otwory wentylacyjne i opuszcza dyfuzor poprzez dwa kanały wylotu, które mogą być w razie potrzeby zamknięte.Ten sam efekt jest osiągany dzięki dużym kanałom i otworom Air Conductor w modelu Chaser.
Wibracje, a hałas
Wszystkie inne modele kasków Arai są wyposażone w otwory i kanały do wentylacji wnętrza. Ponieważ wchodzące powietrze jest od razu przełamywane w otworach wentylacyjnych kasku, nie wytwarza zbędnych wibracji w tylnym obszarze kasku, które są głównym źródłem hałasu podczas jazdy.
ASSISTANCE I 5 LAT GWARANCJI
Pamiętaj opisane w tekście produkty są objęte bezpłatnym programem 5 lat gwarancji i bezpłatnym programem Assistance.
SPRAWDŹ, GDZIE KUPIĆ
Kupuj z legalnego i bezpiecznego źródła! Sprawdź, które sklepy z oficjalnej sieci dystrybucji oferują wskazane produkty: Lista sklepów.