Porady

Sezon czas zacząć – przygotuj maszynę do pierwszej jazdy

Produkty marki S100 do konserwacji i pielęgnacji motocykla, trzy butelki w różnych wielkościach

Maszyna musi się błyszczeć, żeby odbijały się w niej promienie słońca i oślepiały zachwyconych przechodniów. Aby uzyskać taki efekt, sięgnij po Total Reiniger, dostępny w różnych pojemnościach (100 ml, 1L, 2L, 5L). Środek ma formę płynnego żelu, który dokładnie czyści i nie spływa z powierzchni. Weź gąbkę, którą S100 dołącza w zestawie i wyczyść nią całą maszynę z brudu pozostałego po poprzednim sezonie - przy okazji usuniesz też silne zabrudzenia z motocykla (np. rozpryskany smar łańcuchowy). Nie musisz się martwić o elementy aluminiowe, gumowe czy chromowane, bo Total Reiniger nie niszczy ich, a wręcz przeciwnie, chroni motocykl przed warunkami zewnętrznymi.

Konserwacja motocykla

Po dokładnym umyciu warto maszynę zabezpieczyć przed czynnikami zewnętrznymi. Przyda się do tego zestaw środków do konserwacji motocykla takich jak Hochglanz Politur (pasta do chromu), Sitzbank-Pflege (środek czyszczący i chroniący siedzenie), Farb Auffrischer (preparat do odświeżania kolorów) oraz Lack-und-Kunststoff Polish (pasta do polerowania). Po umyciu warto zastosować ostatni z wymienionych środków celem odświeżenia lakierowanych powierzchni plastikowych i usunięcia zmatowień oraz małych rys. Dzięki niemu motocykl zaczyna błyszczeć, a reflektor i szyba staną się przejrzyste, co w widoczny sposób może zwiększyć bezpieczeństwo (przez czystą szybę lepiej widać, a i lampa mocniej będzie świecić). Pozostanie po nim delikatna warstwa, pozwalająca wodzie spływać z motocykla.

Elementy metalowe i z tworzywa oraz blok silnika odnowisz, używając Farb Auffrischer, który przywróci motocyklowi intensywność koloru. Nie zostawia smug, a przy okazji zabezpiecza przed blaknięciem. Warto zająć się także siedzeniem - brudny, matowy materiał może popsuć efekt wizualny świeżo wypolerowanej maszyny. Sitzbank-Pflege to środek, którym zarówno wyczyścisz, jak i zakonserwujesz siedzenie motocykla, niezależnie od tego, czy jest ze skóry czy z tworzywa sztucznego. Ponadto dzięki różnym rozwiązaniom zapobiega blaknięciu i starzeniu się materiału, a także przywraca mu utracony podczas użytkowania kolor. Warto o to zadbać z różnych względów - nie tylko estetycznych. Przede wszystkim, podczas pierwszych przejażdżek powinieneś czuć się pewnie i bezpiecznie, nie ślizgając się na siedzeniu. Odpowiednia pielęgnacja i konserwacja to umożliwi, szczególnie po zimowaniu, podczas którego większość właściwości materiału zostaje utracona. Wymieniona chemia motocyklowa sprawdzi się także, kiedy planujemy sprzedać lub właśnie kupiliśmy używany motocykl i chcemy sprawić, by wyglądał jak najlepiej.

Wisienką na torcie będzie użycie pasty do chromu - Hochglanz Politur, która przywróci blask elementom zaśniedziałym podczas zimowania. Nie ma chyba motocyklisty, który by nie lubił lustrzanego połysku chromowanych elementów. Środek dodatkowo usuwa rysy, zabezpieczy przed korozją i usunie niebieskie zabarwienia kolektora wydechowego.

Łańcuch

Na koniec zadbaj o łańcuch motocykla - jest to element równie ważny co pozostałe. W tym wypadku skorzystaj z pomocy Ketten Reiniger oraz Weisses Ketten Spray. Użyj pierwszego z nich, aby wyczyścić łańcuch z resztek brudu. Wielu motocyklistów ogranicza się w tym momencie do nałożenia kolejnej warstwy smaru, co sprawia, że piasek oraz kurz powodują dodatkowe tarcie i tym samym łańcuch i zębatki szybciej się zużywają. Czyszczenie ich przed nałożeniem smaru znacznie wydłuży życie zestawu i naszych nerwów.

s100-prodykty-do-pielegnacji-lancucha

Ketten Spray to suchy smar motocyklowy, który chroni przed korozją, pozostawia czyste otoczenie łańcucha i elastyczną warstwę ochronną. Wykonanie tych wszystkich czynności nie zabierze wiele czasu, gdyż środki S100 są w wygodnych butelkach, umożliwiających szybkie nakładanie. Poświęć jeden, góra dwa dni na czyszczenie i konserwację, a wiosną wyjedziesz odświeżonym, pięknym i zabezpieczonym przed warunkami atmosferycznymi motocyklem. Stosując taką kompleksową pielęgnację minimum dwa razy w roku (przed zimowaniem i po) znacznie przedłużysz życie poszczególnych elementów maszyny i zachowasz ich kolor. Słońce już wyszło, więc do dzieła!

Czytaj dalej

grafika prezentująca nową kolekcję marki shift
system MIPS dla bezpieczeństwa motocyklisty