Pierwszy Arai RX-7V pojawił się w 2015 roku na Wyspie Man i z miejsca stał się dla reszty producentów wzorem do naśladowania. Teraz Arai prezentuje zupełnie nowy RX-7V Evo, który z zapasem spełnia nadchodzącą normę ECE-R22.06.
Od samego początku Arai kultywuje tradycję ręcznej produkcji w Japonii. Każdy kask podpisywany jest nazwiskiem konstruktora, co gwarantuje jego jakość i staranność wykonania.
Troska i dbałość o najdrobniejsze szczegóły, które mają wpływ na bezpieczeństwo, zbudowały legendę marki i sprawiły, że ufa jej ogromna liczba zarówno profesjonalnych zawodników, jak i zwykłych motocyklistów.
Najbezpieczniejszy z bezpiecznych
Od dnia swojej premiery w 1995 roku RX-7V wieńczył gamę kasków producenta, stanowiąc manifest technologii w zakresie bezpieczeństwa. Model ten nieodłącznie kojarzony jest z wyścigami motocyklowymi i największymi nazwiskami pojawiającymi się na padoku.
Kask RX-7V Evo to rozwinięcie idei jednego z najważniejszych i najbardziej popularnych kasków torowych świata. Jest to zarazem najnowocześniejszy kask Arai pod względem bezpieczeństwa, wentylacji i komfortu.
Z zewnątrz różnice dostrzeże jednak tylko wprawne oko. Dlaczego? Odpowiedź może być tylko jedna – perfekcyjna pod względem bezpieczeństwa skorupa poprzedniej wersji, spełniająca rygorystyczne założenia R75, nie wymagała żadnych poprawek. Została zatem przeniesiona wprost do nowego modelu.
Różnice między modelami Arai RX-7V i Arai RX-7V i RX-7C Evo
Najważniejszą różnicą między kaskami Arai RX-7V i RX-7C Evo jest homologacja ECE R22-06, którą spełnia nowy model. Norma ta zacznie obowiązywać już w 2023 roku, Arai jednak z wyprzedzeniem dopasowuje swoja kaski do nowych, znacznie surowszych norm bezpieczeństwa.
Skorupa w kaskach Arai RX-7V i RX-7V Evo
Skorupa kasku wykonana jest z kompozytu PB-SNC2 (Peripherally Belted Structural Net Composite) – struktury włókien wzmocnionej dodatkowym pasem z superwytrzymałego materiału, umieszczonego tuż nad wizjerem. Dzięki takiemu wzmocnieniu możliwe stało się zmniejszenie w tym miejscu grubości wypełnienia EPS, co przełożyło się na poprawę widoczności w górnej części wizjera. Dla jadących w mocno pochylonej do przodu pozycji motocyklistów ma to kolosalne znaczenie.
Nowe rozwiązania
Podczas klejenia kolejnych warstw włókien zastosowano nowe żywice Z-Mixture o zwiększonych własnościach wiążących. Umożliwiło zastosowanie mniejszej ich ilości, a w konsekwencji pozwoliło na redukcję masy i grubości skorupy przy niezmienionych parametrach odporności na perforację i sztywności. W modelu RX-7V Evo znalazł się również znany z innych kasków zmiennoosiowy system mocowania wizjera. Dzięki temu większa część skorupy ma gładki kształt, co poprawia bezpieczeństwo okolic skroni.
Wentylacja RX-7V Evo
Wentylacja w modelu RX-7V Evo została gruntownie przeprojektowana. Górny kanał zapewnia o 11% większy przepływ powietrza, a powiększone suwaki ułatwiają jego regulację. Boczne kanały powietrzne zostały obniżone. Dyfuzory wydłużono o 20 mm, poprawiono ich kształt i o 19% powiększono wloty powietrza. Między nimi, w tylnej części kasku znalazł się regulowany spoiler Air Wing. Producent deklaruje, że w porównaniu do poprzedniego modelu, wydajność dyfuzorów wzrosła o 19 procent.
Komfort kasku
W nowym RX-7V Evo zastosowano nową, bardziej komfortową wyściółkę z udoskonaloną regulacją wkładek policzkowych. Producent przygotował 20 wersji kolorystycznych w rozmiarach od XS do 3XL (w zależności od malowania).
ASSISTANCE I 5 LAT GWARANCJI
Pamiętaj opisane w tekście produkty są objęte bezpłatnym programem 5 lat gwarancji i bezpłatnym programem Assistance.
SPRAWDŹ, GDZIE KUPIĆ
Kupuj z legalnego i bezpiecznego źródła! Sprawdź, które sklepy z oficjalnej sieci dystrybucji oferują wskazane produkty: Lista sklepów.