Nowe BMW S1000RR może otrzymać elektryczne doładowanie.
Doładowanie silnika umożliwia osiągnięcie zadowalających osiągów przy niższych obrotach, co z kolei powoduje zmniejszenie emisji szkodliwych substancji do atmosfery. Trik ten, wykorzystywany chętnie w przemyśle samochodowym, w motocyklach wciąż jest niemal niespotykany.
Szkice patentowe, złożone przez BMW wskazują, że producent w kolejnej odsłonie modelu S 1000 RR zamierza wykorzystać elektryczną sprężarkę. Dlaczego elektryczną? Nie obciąża ona bowiem silnika tak jak jak napędzany paskiem kompresor, ani układu wydechowego jak turbina. Nie ma także zjawiska turbodziury.
Sprężarka elektryczna może być napędzana własnym akumulatorem, ale niewykluczone, że BMW wykorzysta zasilanie kondensatorem. Kiedy motocykl prcuje na niższych obrotach, ładuje kondensator. Kiedy potrzebna jest pełna moc sprężarki, korzysta ona ze zmagazynowanej w kondensatorze energii.