Jak wybrać kask do jazdy enduro, który łączy w sobie wszystkie niezbędne cechy, solidnie zabezpiecza głowę, jest komfortowy i kozacko wygląda?
Kask to najważniejsza część wyposażenia motocyklisty - jego zadaniem jest zabezpieczenie głowy. Powinien chronić zarówno przy dużych prędkościach rozwijanych na torze motocrossowym, jak i podczas jazdy enduro, gdzie prędkość jest mniejsza, ale łatwo zahaczyć o drzewo lub uderzyć o kamień. Oprócz bezpieczeństwa, kask powinien również być komfortowy.
Wybraliśmy dla was trzy kaski z różnych półek cenowych, które w pełni spełniają wszystkie te warunki. Każdy z nich ma inną specyfikę, ale wszystkie sprawdzają się rewelacyjnie. Poznajmy je lepiej,
Kask motocyklowy Airoh Twist 2.0
To udoskonalony następca uwielbianego modelu został zaprojektowany w tunelu aerodynamicznym. Widocznym rezultatem tego procesu jest poprawiający aerodynamikę spojler z tyłu.
Skorupawykonana jest z materiału HRT o dużej sztywności i niskiej wadze (od 1220 g). Ogromny otwór pomieści każde gogle. Wnętrze kasku wypełnia wyściółka z podwójnego meshu 3D o anatomicznym kształcie. Wyściółka jest łatwa w demontażu, szybko odprowadza wilgoć. Jak zwykle w produktach Airoh ma też ciekawą grafikę. Jak przystało na sportowy model kasku, Airoh Twist 2.0 wyposażony jest w najbezpieczniejsze zapięcie DD.
Daszek kasku Airoh Twist 2.0 montowany jest na śruby, a jego płaska powierzchnia pozwala wygodnie zamocować kamerę. Dwa otwory wentylacyjne w daszku zapobiegają powstawaniu oporu powietrza podczas szybkiej jazdy. Kask posiada wydajny system wentylacji, składający się z dużych otworów w części szczękowej, na czole oraz czterech wylotów z tyłu – dwóch na górze, dwóch na dole. Kask motocyklowy Airoh Twist 2.0 jest dostępny w szerokiej gamie grafik, w tym replik topowych zawodników.
Airoh Twist 2.0 kosztuje 749 zł za wersję monokolor i 899 zł za malowania, w tym repliki.
Kask motocyklowy Airoh Aviator Ace
Airoh Aviator Ace to nowość na sezon 2020. Kask jest bliźniaczo podobny do topowego modelu Aviator 2.3. Różnią się skorupą i akcesoriami w zestawie. Skorupa w Aviatorze Ace wykonana jest z kompozytu HPC (High Performance Composite). W odróżnieniu od Aviatora 2.3, którego skorupa zbudowana jest z kompozytu karbonu i kevlaru, tutaj dołożono włókno szklane. Dodaje to Aviatorowi Ace sztywności, ale i nieco wagi (waga kasku zaczyna się od 1040 g).
Wentylacja w kasku Airoh Aviator Ace jest bardziej rozbudowana niż w modelu Twist 2.0. W części szczękowej znajduje się duży wlot wentylacyjny wyposażony w filtr zabezpieczający przed dostawaniem się pyłu. Po jego bokach Aviator Ace posiada dwa dodatkowe wloty. Kolejne otwory wentylacyjne znajdziemy też w części czołowej i na górze skorupy kasku. Kask wyposażono też w cztery otwory wentylacyjne: 2 na górze, 2 na dole oraz najbezpieczniejsze zapięcie DD.
Za komfort odpowiada wnętrze anatomicznie dopasowane do kształtu głowy. Wypinana, hipoalergiczna wyściółka kasku szybko odprowadza wilgoć. Warto wspomnieć o systemie AEFR, czyli awaryjnym wypinaniu poduszek policzkowych.
Airoh Aviator Ace jest tańszy od topowego Aviatora 2.3 o około 800 zł. Co, oprócz skorupy, różni te dwa kaski? Airoh Aviator Ace posiada w komplecie zestaw śrub mocujących daszek. Airoh Aviator 2.3 ma bogatsze wyposażenie dodatkowe: zaślepki wlotów wentylacyjnych, przedłużony daszek, uchwytu na kamerę oraz torbę do noszenia kasku. W komplecie zestaw śrub mocujących daszek.
Kask motocyklowy Aviator Ace kosztuje 1699 zł za wersję monokolor i 1999 zł za wersję z grafiką.
Kask motocyklowy Bell Moto-9 Flex
Moto-9 Flex to topowy off-roadowy model amerykańskiej marki Bell. Na pierwszy rzut oka wyróżnia go grafika, zupełnie inny niż w kaskach Airoh daszek i waga. Z trzech prezentowanych kasków, Bell waży najwięcej (1400 g) i to mimo, że jest wykonany z karbonu. Skąd ta różnica? To dlatego, że spełnia bardzo rygorystyczne wymagania normy bezpieczeństwa DOT obowiązującej w USA.
Co ciekawego znajdziemy w ? Mamy tu daszek mocowany za pomocą 2 bardzo odpornych śrub. Daszek jest też bardzo elastyczny. Jak przystało na kask sportowy, posiada zapięcie DD z bardzo wygodnym zapięciem paska na magnes.
Skorupa jest wykonana z karbonu o splocie 3K. To sprawia, że kask jest bardzo wytrzymały i sztywny. Bell projektuje wentylację w swoich kaskach inaczej niż Airoh. W modelu Moto-9 Flex wloty powietrza są inaczej rozmieszczone i jest ich aż 6. Ogrzane powietrze wylatuje z kasku 5 otworami. Podobnie jak w kaskach Airoh, daszek kasku Bell Moto-9 Flex posiada otwory redukujące opór powietrza powodujący podnoszenie kasku podczas szybkiej jazdy. Poduszki policzkowe w kasku Bell są mocowane na magnesy. Wygodnie się je wkłada, a w razie wypadku, łatwo je wyszarpnąć.
Najważniejszą cechą kasku Bell Moto-9 jest system Flex, odpowiadający za bezpieczeństwo. Co to takiego? Flex to system 3 warstw EPSu, czyli elementów odpowiedzialnych za ochronę głowy. Każda wartstwa wykonana jest z materiału o innej gęstości, dzięki czemu pochłania energię różnych prędkości. Warstwy EPS nie są ze sobą połączone, więc w przypadku uderzenia rotacyjnego, jego energia rozpraszana jest między ruchomymi warstwami. Zdecydowanie zmniejsza ryzyko urazu mózgu.
Dla idealnego dopasowania kask dostępny jest w 3 rozmiarach skorup. Bell Moto-9 Flex spełnia zarówno wymogi amerykańskiej normy DOT oraz europejskiej normy ECE. Konstrukcja daszku kasku pozwala na zamocowanie pod nim kamery. W zestawie z kaskiem Moto-9 Flex dostajemy torbę pozwalającą wygodnie i stylowo go spakować.
Kask motocyklowy Bell Moto-9 Flex w wersji monokolor kosztuje 2799 zł, a w wersji z grafiką - 2999 zł.
ASSISTANCE I 5 LAT GWARANCJI
Pamiętaj opisane w tekście produkty są objęte bezpłatnym programem 5 lat gwarancji i bezpłatnym programem Assistance.
SPRAWDŹ, GDZIE KUPIĆ
Kupuj z legalnego i bezpiecznego źródła! Sprawdź, które sklepy z oficjalnej sieci dystrybucji oferują wskazane produkty: Lista sklepów