super szybka decyzja
Kaski motocyklowe do użytku na ścigaczu czyli szybkim motocyklu sportowym to prawdziwa klasa królewska. To właśnie w tych modelach jak w soczewce skupiają się najwytrzymalsze materiały, najnowsze technologie, innowacje, efekty wysokich nakładów na badania i co bardzo istotne - wyścig zbrojeń producentów.
Każdy, kto jadąc w łuku 150 km/h, szorując kolanem o nawierzchnię wyobraża sobie, jak 200 koni mechanicznych za chwilę wystrzeli go do przodu na prostej, chce mieć świadomość, że ma na głowie kask gwarantujący mu najwyższy możliwy poziom bezpieczeństwa.
Oto najwyższe modele trzech uznanych producentów, przeznaczone do jazdy sportowej. Każdy z nich jest gwarancją najwyższej jakości, zaawansowanej technologii, zastosowania najlepszych materiałów oraz głębokiego wykroczenia poza wymagania homologacyjne.
Propozycja włoska - Airoh GP550 S
- kask motocyklowy zaprojektowany przez genialnych włoskich stylistów już na pierwszy rzut oka uwidacznia swoje przeznaczenie. Opływowy kształt opracowany został w tunelu aerodynamicznym, pod uwagę wzięto również sugestie zawodników testujących w fazie prób.
Skorupa wykonana została z kompozytu karbonu, kevlaru i włókna szklanego, czyli zestawu najlepszych możliwych materiałów. Wizjer kasku wyposażono w system automatycznie dociągający go do uszczelki. Jest on również zabezpieczony przed możliwością zarysowania, posiada filtr UV, przewidziano też montaż dostarczanego w zestawie pinlocka MaxVision.
Airoh zoptymalizował w swym flagowym przepływ powietrza zarówno jeżeli chodzi o strumień zewnętrzny, uzyskując za sprawą specjalnego spojlera wysoką stabilność kasku podczas jazdy z wysokimi prędkościami, jak również przepływ wewnętrzny, odpowiadający za wentylację. System regulowanych kanałów wlotowych oraz wylotowe gwarantuje należytą wymianę gazową. Ciekawostką są innowacyjne regulowane wloty nad wizjerem, korzystające ze strug powietrza odchylanych przez niego.
Poziom bezpieczeństwa użytkownika podnosi zapięcie DD oraz system awaryjnego demontażu poduszek policzkowych AEFR. Wnętrze wykonano naturalnie w antybakteryjnego materiału i możliwe jest jego wypięcie do prania.
Propozycja koreańska - HJC RPHA 11
HJC RPHA 11 to dobrze już znany w Polsce model, który zdążył zyskać rzeszę wiernych fanów. Nic dziwnego. Jedenastka jest perfekcyjnym kaskiem przeznaczonym do szybkiej jazdy na motocyklach sportowych. Skorupa wykonywana jest w technologii P.I.M. PLUS - do jej budowy wykorzystano pięć wybitnie odpornych materiałów, które tworzą sześć warstw. Są to kolejno: włókno szklane, włókno organiczne, włókno węglowe, hybryda włókna szklanego i węglowego, włókno aramidowe i ponownie włókno szklane.
Zapewnia to ogromną wytrzymałość i sztywność, co przekłada się na bardzo wysoki poziom bezpieczeństwa. Kask ze względu na strukturę przewidywanych w razie wypadku obciążeń nie ma blendy przeciwsłonecznej.
Podobnie jak w przypadku poprzednika, kształt HJC RPHA 11 został zaprojektowany w tunelu aerodynamicznym, z uwzględnieniem oczekiwanych cech dotyczących oporu powietrza i stabilności przy wysokich prędkościach. Ma to niebagatelny wpływ na głośność i wydajność wentylacji w finalnym produkcie. Komfort regulacji wymiany gazowej w kasku zwiększa fakt użycia zamiast klasycznych suwaków, rolkowych pokręteł, pozwalających się w wygodny sposób obsługiwać w rękawicach.
Wielopunktowy system blokowania szyby pozwala na dodatkowe jej domknięcie dla pełnego zabezpieczenia przed niekontrolowanym otwarciem. W standardzie oferowany jest pinlock i wymienna przyciemniona szyba. Geometria wizjera zapewnia wyraźnie poszerzone w stosunku do poprzedniego modelu pole widzenia.
Kask HJC RPHA 11 posiada zapięcie DD oraz system awaryjnego wypinania poduszek policzkowych. Antybakteryjna wyściółka MultiCOOL jest pozbawiona wszelkich twardych elementów, możliwe jest również jej wymontowanie do prania.
W sezonie 2020 w rodzinie RPHA pojawiła się nowość - seria carbonowa. Także RPHA 11 od tego roku będzie można kupić w takiej właśnie wersji. Połączenie niskiej masy z ogromną wytrzymałością okaże się z pewnością dla wielu motocyklistów niezwykle kuszące.
Propozycja japońska - Arai RX-7 V
stanowi klasę samą dla siebie. Przyjęte przez japońskiego producenta rozwiązania technologiczne powodują, że w kategoriach dotyczących wytrzymałości i co za tym idzie oferowanego poziomu bezpieczeństwa RX-7 V jest praktycznie pozbawiony konkurencji.
Technologia budowy skorupy tego kasku wywodzi się w prostej linii z Formuły 1. Opiera się ona na koncepcji konstrukcyjnej miecza samurajskiego. Podobnie jak w jego przypadku, gdy płatnerz skuwał składającą się z dużej liczby warstw stalową strukturę, tak w przypadku skorupy SNC2 Arai składa wiele warstw wysokiej jakości włókien szklanych, wzmacniając je dodatkową niezwykle wytrzymałą siatką.
Czytaj też: Włoskie kaski motocyklowe
Ponadto w laminat wtapia taśmę, która ma za zadanie rozkładanie punktowych obciążeń po całej powierzchni struktury kasku. W konsekwencji powstaje skorupa, której uszkodzenie jest niemal niemożliwe.
Kształt kasków Arai RX-7 V podyktowany jest opinią producenta o najracjonalniejszej pod względem aerodynamiki i podatności na ześlizgiwanie się po przeszkodach formie. Jest ona stała i nie podlega zmianom od wielu lat.
Wizjer kasku Arai RX-7 V zintegrowany został z systemem wentylacyjnym. Jest niezwykle odporny na zarysowania i odkształcenia. Przystosowano go również do współpracy z pinlockiem Anti-Fog MaxVision. Mocowany jest do skorupy innowacyjnym systemem VAS, pozwalającym na szybką jego wymianę.
Wspomniany system wentylacyjny kasków Arai RX-7 V wykorzystuje kanał wentylacyjny, poprowadzony od wizjera do tylnych dyfuzorów TYPE-12. Wraz z regulowanymi wlotami i wylotami powietrza zapewnia to bardzo dużą wydajność przy akceptowalnym poziomie głośności. Dodatkowym elementem odpowiadającym za wymianę gazową jest tylny dyfuzor kołnierzowy NECK EXHAUST NOZZLE. Ciekawym rozwiązaniem jest regulowane skrzydełko aerodynamiczne zwiększające stabilność kasku przy dużych prędkościach.
wyposażony jest w demontowalną, antyalergiczną wyściółkę, która jest niezwykle przyjemna w dotyku. Kask posiada rzecz jasna profesjonalne zapięcie DD oraz awaryjnie wypinane poduszki policzkowe.
Wszystkie trzy kaski na ścigacza, które Wam zaprezentowaliśmy, to modele z najwyższej półki. To jednak konieczność, jeśli dosiada się kilkusetkonną maszynę. Jeśli więc nie wyobrażacie sobie innej jazdy, niż sportowa, koniecznie zainwestujcie w wysokiej klasy kask motocyklowy.
ASSISTANCE I 5 LAT GWARANCJI
Pamiętaj opisane w tekście produkty są objęte bezpłatnym programem 5 lat gwarancji i bezpłatnym programem Assistance.
SPRAWDŹ, GDZIE KUPIĆ
Kupuj z legalnego i bezpiecznego źródła! Sprawdź, które sklepy z oficjalnej sieci dystrybucji oferują wskazane produkty: Lista sklepów