Pierwsze wzmianki o możliwej turystycznej wersji modelu Africa Twin, jako następcy CBF1000, pojawiły się w 2019 r. podczas targów EICMA w Mediolanie. Zaprezentowano wówczas koncept CB4X – uniwersalny motocykl zdolny dopasować się do wielu motocyklowych potrzeb.
W mediach motocyklowych wielokrotnie pokazywały się później wizualizacje możliwego następcy modelu CBF1000. Najbardziej przekonującą była ta zaproponowana przez dziennikarzy japońskiego magazynu Autoby – CB1100X (na zdjęciu tytułowym), oparta na kontrukcji modelu CRF1100L Africa Twin.
Zastrzeżona nazwa nie tylko dla motocykla
Choć wówczas była to tylko idea, bez faktycznych podstaw, pomysł okazał się trafiony. Honda zastrzegła właśnie w europejskim biurze patentowym nazwę NT1100 dla motocykli, części i akcesoriów motocyklowych. Przedrostek NT nawiązuje do dawnych modeli tego producenta, zaś liczba najprawdopodobniej nawiązuje do pojemności silnika – dokładnie takiej jaką dysponuje CRF1100L Africa Twin.
Honda NT1100 - kiedy premiera?
Ta właśnie liczba może sugerować, że motocykl jest już niemal gotowy. Mało prawdopodobne, by producent zdecydował się czekać z premierą kilka lat, kiedy to pojemność silnika, a zatem i nazwa, mogłyby się zmienić. Jest też inna wskazówka – w ofercie Hondy, oprócz Gold Winga, nie ma w zasadzie żadnego typowego turystyka – niebawem, ze wzglęu na normę euro 5, zniknie seria VFR.
Spodziewamy się, że NT1100 będzie wyposażony w takie same udogodnienia, jakie znamy z Afryki Twin – automatyczną dwusprzęgłową przekładnię DCT, system sterujący momentem obrotowym silnika HSTC, wheelie control, sześć trybów jazdy, a w opcji elektronicznie sterowane zawieszenie Showa.
Na określanie daty premiery jest oczywiście zbyt wcześnie, prawdopodobnie NT1100 będzie motocyklem z roku modelowego 2022.