Rocky wśród BMW
O tym silniku pisaliśmy już wcześniej przy okazji prezentacji potężnego boksera BMW w customie Departed. BMW powraca do segmentu cruiserów z czymś naprawdę potężnym, co może poważnie zagrozić zarówno pozycji H-D, jak i Indiana.
Poprzednią próbę zawalczenia o serca miłośników cruiserów trudno nazwać sukcesem - produkcja R1200C zakończyła się w 2004 roku z wynikiem 40 218 egzemplarzy. Tym razem BMW celuje przede wszystkim w grupę docelową związaną z największymi krążownikami. Kuczem do ich serc ma być potężny bokser o pojemności 1800 cm3 i mocy około 180 KM. Prototyp pojawi się pod koniec tego roku, zaś wersję produkcyjną zobaczymy w 2020.
Na zdjęciach koncept Birdcage przygotowany przez warsztat Revival Cycles z Austin. W minimalistycznej formie dominuje nowy silnik BMW, który już w przyszłym roku stanie się podstawą całkiem nowego motocykla.