Newsy

BMW oficjalnie prezentuje R1250GS i R1250RT

BMW R1250GS i R1250RT

2 nowości od BMW

Choć silnik BMW oparty jest na starej, sprawdzonej konstrukcji, wykorzystuje opracowaną przez producenta technologię, która poprawia osiągi i kulturę pracy, przy jednoczesnym zmniejszeniu zapotrzebowania na paliwo. Rozwiązanie nazywa się ShiftCam, a jego działanie polega, w największym skrócie, na zastosowaniu przesuwnego wałka rozrządu, wyposażonego w dwa zestawy krzywek. W zależności od obciążenia silnika, wałek przesuwa się, zmieniając zestaw krzywek i tym samym czas otwarcia zaworów dolotowych. 

BMW R1250GS i R1250RT

Nowy silnik zyskał nie tylko na pojemności, ale także na mocy - wynosi ona teraz 136 KM, zamiast poprzednich 125 KM. Jednostka napędowa otrzymała również nowy łańcuch rozrządu, dwudyszowe wtryskiwacze i czujniki spalania stukowego. poprawiono także przebieg i wartość momentu obrotowego, który osiąga teraz 142 Nm (poprzednio 124 Nm).

BMW R1250GS i R1250RT

Kilka zmian dotyczy wyposażenia motocykli. Zarówno wersja GS, jak i RT otrzymają w standardzie działający w zakrętach ABS, dwa tryby jazdy, kontrolę trakcji i system HSC, który ułatwia ruszanie na wzniesieniu. Wśród opcji znajdą się dodatkowe tryby jazdy dla modelu GS, zawieszenie aktywne Dynamic ESA (w GS w standardzie) czy reflektory DRL. Oba motocykle będą wyposażone w kolorowe wyświetlacze TFT, w R1250GS 6,5-calowy, w R1250RT 5,7-calowy. 

BMW R1250GS i R1250RT

Zobacz resztę zdjęć - który jest Twoim faworytem?

BMW R1250GS i R1250RT

BMW R1250GS i R1250RT

BMW R1250GS i R1250RT

BMW R1250GS i R1250RT

BMW R1250GS i R1250RT

Czytaj dalej

Kolaż złożony z kilku fragmentów motocykli 125 ccm różnych marek
kurtka Safer II i spodnie Grind II