Tuareg 660 to następca niezwykle popularnego modelu zaprezentowanego w połowie lat 80. Wyglądem nawiązywał do maszyn startujących w rajdzie Paryż-Dakar. Aprilia wykorzystywał do jego napędu różne jednostki napędowe – od dwusuwowych 50 cm3 i 125 cm3 do czterosuwowych 350 cm3 i 600 cm3. Rajdowa wersja startowała także w tym rajdzie od roku 1989.
Nowa wersja wyposażona będzie w znany z Tuono 660 i RS 660 dwucylindrowy silnik rzędowy, który powstał z przednich cylindrów jednostki V4 z modelu Tuono V4. W Tuaregu moc silnika obniżona będzie do 80 KM, ale będzie on za to dysponował wyższym momentem obrotowym – 70 Nm. W stanie gotowym do jazdy motocykl ważyć będzie 204 kg. Włoski motocykl będzie miał niezły skok zawieszeń – 240 mm z przodu i z tyłu, zo zapewni mu dzielność terenową.
W standardowym wyposażeniu znajdzie się spory pakiet elektroniki – informacje dostarczane będą kierowcy za pośrednictwem 5-calowego, kolorowego wyświetlacza TFT. Motocykl wyposażony będzie w cztery tryby jazdy, w tym dwa z możliwością dostosowania, odłączalny ABS kontrolę trakcji, oraz układ regulujący hamowanie silnikiem. Jak dotąd nie ustalono jednak ceny Tuarega 660.