Newsy

408 km/h! Max Biaggi na elektrycznym Voxanie pobił 11 rekordów!

Max Biaggi zaraz po pobiciu rekordu prędkości na elektrycznym motocyklu Voxan

Spektakularnego wyczynu dokonano na lotnisku Châteauroux we Francji. Max Biaggi, 4-krotny mistrz świata Grand Prix i 2-krotny WSBK, współpracuje z Voxanem od dłuższego czasu. Rocznica powstania Venturi Group stała się okazją do prawdziwego festiwalu prędkości, który pokazał potencjał, jaki drzemie w motocyklach elektrycznych.

max biaggi jadący po torze na elektrycznym motocyklu elektrycznym Voxan

Przygotowany dla Biaggiego Voxan Wattman został zbudowany na ramie kratownicowej. Motocykl nie posiada typowego zawieszenia – przodu i z tyłu zastosowano jednostronne, podwójne wahacze. Z przodu nie ma hamulca, co oznacza, że do kierowania nim potrzeba wielkiej odwagi albo bardzo długiego pasa do wyhamowania.

rama elektrycznego motocykla Voxan

Za chłodzenie elektrycznej jednostki napędowej odpowiada niezwykłe chłodziwo – suchy lód, który obniża temperaturę płynu krążącego w układzie. Wattman rozwija moc do 431 KM, zaś moment obrotowy to gigantyczne 970 Nm. Bateria litowo-jonowa o pojemności 15 kWh, stanowiąca źródło mocy waży aż 140 kg.

bateria litowo-jonowa w elektrycznym motocyklu Voxan

W czasie prób bicia rekordów Max Biaggi ustanowił ich aż 11. Ten najważniejszy to 408 km/h. Czyni to Voxana Wattmana najszybszym motocyklem elektrycznym w historii. Równie imponujący jest rekord prędkości dla motocykla z częściowymi owiewkami, wynoszący 366,94 km/h. W planach jest pobicie rekordu dla odkrytej wersji motocykla. Na razie Voxan pojechał 349,38 km/h.

Czytaj dalej

Dron lecący nad miastem, w tle zachodzące słońce
motocyklista jedzie drogą, ma założony jesienny kask motocyklowy, w tle widać góry