Motocykle

10 motocykli seryjnych z największymi silnikami

Motocyklista na czarnym motocyklu przy budynkach podczas pochmurnej pogody

Oto 10 motocykli seryjnych z największymi silnikami.

Wiadomo - większe znaczy lepsze! Czołg zawsze będzie lepszy od cinquecento, a koreczek z kabanosa i oliwki nigdy nie dorówna porządnemu stekowi. Przygotowaliśmy listę 10 motocykli produkcyjnych, według jedynie słusznego kryterium - pojemności silnika!

Zanim jednak zaczniemy, uprzedzamy – chodzi o seryjnie produkowane motocykle z motocyklowymi silnikami. Nie braliśmy pod uwagę żadnych customów, bo tutaj bezkonkurencyjny i tak byłby Gunbus z V-twinem o pojemności 6728 cm3. Boss Hoss też się nie załapał, bo, choć produkowany jest seryjnie, ma silnik pochodzący z samochodu.

10. Triumph Thunderbird Storm - 1699 cm3

Triumph Thunderbird Storm

Podstawowy model Thunderbirda ma całkiem spory silnik o pojemności 1600 cm3, ale wersja Storm może pochwalić się jeszcze większą pojemnością - 1699 cm3. Mało tego - choć zamknięty w formie cruisera, dysponuje dwucylindrową rzędówką, co czyni go wyjątkowym i ciekawym motocyklem.

9. Victory - 1731 cm3

niebieski motocykl Victory

Każdy model nieprodukowanej już marki Victory ma silnik o tej samej pojemności - V-twina 1731 cm3. Całkiem sporo i naprawdę wielka szkoda, że te nowocześnie wystylizowane cruisery dostępne są dziś tylko na rynku wtórnym.

8. Suzuki M1800 - 1783 cm3

czarny motocykl Suzuki M1800

Oto wkraczamy w rewiry przyzwoitych pojemności samochodowych – Suzuki serii M1800 lub C1800, choć już nieprodukowane, wciąż cieszą się ogromnym zainteresowaniem nabywców. Silnik M1800 / C1800 ma 1783 cm3, ale nawet w tym rozmiarze robi spore wrażenie.

7. Honda VTX1800 - 1795 cm3

Czarna Honda VTX1800

Model także wycofany z produkcji, jednak nadal wzbudzający zainteresowanie na rynku wtórnym. Dla Hondy model ten był czymś w rodzaju manifestacji siły - producent chciał pokazać konkurencji "1,8 litra w motocyklu? Potrzymaj mi piwo".

6. Harley-Davidson CVO - 1802 cm3

czerwony Harley-Davidson CVO

Seria Custom Vehicle Operation to Harleye jeszcze lepsze, bardziej wypasione i większe - innymi słowy bardziej luksusowe w amerykańskim znaczeniu tego słowa. Stosowane tam silniki Twin Cam 110 mają 1802 cm3. Na temat mocy producent tradycyjnie milczy, ale przecież nie o to chodzi – ma być duże, a nie mocne!

5. Indian Chief - 1811cm3

czerwony Indian Chief

Indian, podobnie jak Victory, dysponuje tylko jednym silnikiem, za to jakim! 1811 cm3 potężnego gulgotu, huku i przejmujących wibracji. Właściwie bez różnicy co napędza – gdyby znalazł się w lokomotywie, pewnie nawet by nie zauważył.

4. Honda Goldwing - 1832 cm3

Czarna Honda Goldwing

I to jest, proszę ja was, krążownik co się zowie. To chyba jedyny wszystkomający motocykl w historii. Jest i automat, i system start-stop, ale przede wszystkim sześciocylindrowy bokser o pojemności 1833 cm3.

3. Yamaha XV1900 - 1854 cm3

Yamaha XV1900

VTX1800 Hondy może robić wrażenie, ale nie na użytkownikach Yamahy. Ich cruisery XV 1900 z silnikiem o pojemności 1854 cm3, mimo skromnych 90 KM, budzi grozę cylindrami większymi od rur przesyłowych rurociągu jamalskiego.

2. Kawasaki VN2000 - 2053 cm3

Kawasaki VN2000

Kawasaki VN2000 miał być największym motocyklem produkcyjnym na świecie i prawie mu się to udało. W ogóle idea wyścigu zbrojeń pod hasłem "ja największy" mocno do nas przemawia. Byle zachować reguły – tylko seryjnie i z motocyklowym silnikiem. Ten piec o pojemności 2053 cm3 budzi nasz wielki szacunek.

1. Triumph Rocket III - 2294cc

Triumph Rocket III

Brytyjczycy z Hinckley mają doświadczenie w konstruowaniu silników okrętowych, więc skromne 2,3 litra w motocyklu nie było dla nich pewnie większym problemem. Ten mogą mieć kierowcy Triumpha Rocketa III, kiedy przyjdzie im manewrować na wzniesieniu. Nieważne - to, co się liczy to pojemność: 2294 cm3 przy 146 KM. Niech żyje król!

Czytaj dalej

grupa motocyklistów na drodze podszas jazdy obok morza
grupa motocyklistów na drodze podszas jazdy obok morza