Motocykle

Yamaha XS 650 chopp by Custom Operational Group

mężczyzna na motocyklu Yamaha XS 650 chopp by Custom Operational Group

Poznajcie Custom Motorcycles Group - mistrzów w przebudowie motocykli. Tym razem na warsztat wzięli Yamahę XS 650.

Custom Operational Group, warsztat prowadzony przez żołnierza zawodowego z Polski. Trudy służby odreagowuje w garażu, dają drugie życie zmęczonym klasykom. Przewagę wiodą motocykle z kraju kwitnącej wiśni, wyprodukowane w latach 70 i 80 ubiegłego wieku. Wszystkim wiadomo, iż jednoślady z tamtego okresu mają duszę... i są genialne w swojej prostocie i bezawaryjności.

motocykl  Yamaha XS 650 chopp by Custom Operational Group

Historia motocykla dość typowa. W rękach znajomego od dobrych kilku lat. Dopieszczona i zadbana, w 100 % sprawna mechanicznie, jednak do oryginału brakowało jej dość sporo. Dlatego też po zakupie, a może nawet przed, padła decyzja o jej zmodyfikowaniu.

 Yamaha XS 650 chopp przed budynkiem

Poprzednia wersja, stylizowana na angielskiego klasyka z lat 70 ubiegłego wieku, niezbyt przypadła mi do gustu. Choć zrobiona była ze smakiem i wielką dbałością o szczegóły. Jak to w przypadku takich klasyków bywa, sprzedana za pomocą poczty pantoflowej.

mężczyzna na motocyklu chopp by custom

W moje ręce trafiła na początku poprzedniego sezonu. Przejeżdżony jeden sezon, maszyna sprawowała się bez zarzutu. Podczas nawijanych kilometrów, cały czas w głowie mnożyły się pomysły. Jedno było wiadome, będzie hardtail, nawiązujący do klasycznego stylu chopp/bobb.

Motocykl YamahaXS 650 chopp

Nadeszły pierwsze mrozy i motocykl trafił na stół. Rozbiórka całego motocykla. Ze względu na wręcz idealny stan, silnik nie potrzebował żadnych mechanicznych zabiegów. Tylko polerka i malowanie. Rama została zmodyfikowana pod sztywne zawieszenie. Całość trafiła do piaskowania, a następnie dostała lakier proszkowy. Gdy rama była poddawana zabiegom lakierniczym, trwały prace na pozostałymi elementami.

Yamaha XS 650 chopp prezentacja z bliska siklinka motocykla

I tak, polerka pięknych bębnów i szprych. Przedni bęben to zmodyfikowany element pochodzący z Węgierski motocykla marki Panonia. Tył oryginał z XS 650, wszystko polerowane na wysoki połysk. Przednie zawieszenie pochodzi z Yamahy XJ 600, również poddane lekkiej, wizualnej modyfikacji - usunięte mocowania błotnika oraz polerka. Półki przedniego zawieszenie dostosowane do wyżej wymienionego zawieszenie, również pochodzą z motocykla marki Panonia. Modyfikacje te zrobione przez poprzedniego właściciela.

Motocykl Yamaha XS 650 chopp

Zbiornik paliwa wykonany na zamówienie, pod rozmiar i kształt ramy. Tylny błotnik oraz przednie lampy wykorzystane z Yamahy XJ 750 Seca. Kierownica firmy Lukas, poddana modyfikacji poprzez jej zwężenie. Elementy kierownicy, tj klamki i rolgaz pochodzą z Polskiego motocykla ery PRL, marki WFM. Gruntownej modyfikacji została również poddana elektryka. Wyleciała cała masa zbędnego okablowania. Do ukrycia niezbędnych elementów elektrycznych, wykorzystana została puszka obudowy filtru oleju pochodząca z rosyjskiego silnika okrętowego.

Motocykl Yamaha XS 650 chopp

Po uzyskaniu docelowej formy motocykla, ponownym zamontowaniu silnika, wydechów ze stali nierdzewnej oraz sissybar, przyszedł czas na malowanie. Na zbiornik paliwa oraz błotnik położony został lakier z systemu House of Kolor. System ten składa się ze złotych metal flakes oraz lakieru typu Candy w kolorze burgund. Dla kontrastu wyżej wymienione elementy dostały dodatkową, szarą grafikę.

Efekt końcowy widoczny jest na zdjęciach. Ocenę końcową pozostawię Wam, czytelnikom i miłośnikom starej szkoły budowania motocykli.

Czytaj dalej

dłoń ponad mapą z wyznaczoną trasą motocyklową
dłoń ponad mapą z wyznaczoną trasą motocyklową