Zmień na:
Motocykle

TOP 7 motocykli 2019 roku. Szybkie i piękne. Który chcielibyście ujrzeć w swoim garażu?

0%

Szybkość, moc i silniki elektryczne. Trwający rok przyniósł w motocyklowym światku wiele smaczków. Każdy znajdzie coś dla siebie. Oto TOP 7 motocykli 2019 roku.

Przy tak ogromnej liczbie świetnych motocykli wybór jest bardzo trudny. My jednak pokusiliśmy się o wskazanie 7 najlepszych motocykli tego roku. Dajcie znać w komentarzach, czy zgadzacie się z naszym rankingiem.

Ducati Panigale V4 R

motocykl Ducati Panigale

Ducati chce zniszczyć Kawasaki. Nie chodzi o totalną eksterminację ale o odebranie Japończykom pucharu producenta World Superbike Championship. Po to powstała wyścigowa wersja silnika V4 o regulaminowej pojemności 998 cm³. W wersji z wyścigowym układem wydechowym osiąga on 234 KM. To moc średniej wielkości ciężarówki. Pisanie o wrażeniach wizualnych roztaczanych przez ten jednoślad byłoby grafomaństwem. Masa motocykla - 172 kg, w połączeniu z potworną mocą Desmosedici Stradale 90° wywołują zieloność na twarzach konkurencji. Ogień!

Kawasaki Ninja H2 SX SE+

motocykl kawasaki ninja

Kawasaki Ninja z doładowaniem. A propos zieloności. Ta konstrukcja Kawasaki od 2015 roku wzbudza ogromne emocje. Wiadomo - ta wytwórnia posiada w swej historii również produkcję samolotów myśliwskich. Przed pojawieniem się H2, średnie moce najszybszych motocykli oscylowały wokół 200 KM a maksymalne prędkości - 300 km/h. Kawasaki postanowiło do każdej wartości dołożyć po 100. Wyniki łatwo obliczyć.

Homologowane pojazdy mają osiągi dostosowane do wartości ziemskich. Co ciekawe, łopatki napędzanego od silnika kompresora, przekraczają w tej konstrukcji prędkość dźwięku! Podobno japońska wytwórnia w 2016 roku miała proces ze spadkobiercami wynalazców bomby wodorowej o prawa autorskie do tego motocykla.

BMW R 1250 GS

motocykl bmw gsr1250

Jeżeli ktoś pomyśli „turystyczne enduro” to przed oczami ma BMW GS bądź Hondę Africa Twin. Bawarska wytwórnia w 2019 roku oferuje kolejne wcielenie swojego flagowego boksera o pojemności 1254 cm³ i mocy 136 KM z układem ShiftCam. ShiftCam to układ sterujący zaworami, mający za zadanie poprawiać i tak już bardzo zachęcającą charakterystykę pracy tych silników. Teraz przypomina sposób oddawania mocy Diesla. Dodatkowo na pokładzie jest obecny słynny już wyświetlacz TFT. Fani tego motocykla są w siedemnastym niebie.

Harley-Davidson LiveWire

motocykl harley davidson livewire

Ikona konserwatyzmu - Harley-Davidson, wprowadza na drogi motocykle elektryczne. Przypomina to sytuację, jak gdyby papież zorganizowałby paradę miłości. Ortodoksyjni fani motocykli z Milwaukee mają od pewnego czasu oczy o średnicy płyty stadionu Santiago Bernabéu. Nagrywają masowo dźwięki swoich spalinowych maszyn, by móc odtwarzać je sobie w słuchawkach gdy nadejdą czasy elektryków. Fakt jednak pozostaje faktem - LiveWire robi 100 km/h w 3 sekundy. W ciągu godziny można go naładować, zapewniając mu zasięg ponad 230 km. Ma tez jakiś konserwatywny urok. Dodatkowo komunikuje się ze smartfonem.

Husqvarna Svartpilen 701

motocykl Husqvarna Svartpilen

Husqvarna Svartpilen 701 - jest coś niesamowitego w tym motocyklu. Nie ma piorunujących osiągów ani włoskiego wyglądu ale gdyby dokonać głębokiej destylacji najwspanialszych motocyklowych konstrukcji istniejących na rynkach całego świata to pozostałby właśnie Svartpilen. Jednocylindrowy silnik o pojemności 693 cm³ pochodzi z Duke`a 690 i generuje moc 75 KM. Jest coś magicznego w jeździe na dużym singlu. Jakiś urok pierwotnych motocykli. Dla mnie bomba.

BMW S1000RR

motocykl BMW S1000RR

Kiedyś BMW nauczyło japońskich producentów jak budować litry. W ciągu dziesięciu lat od tamtego momentu dalekowschodni producenci starają się odrabiać lekcje ale S1000RR nadal jest wzorcem. W 2019 roku bawarska wytwórnia zaprezentowała odchudzone i wzmocnione wydanie, z układem ShiftCam. Teraz pomiędzy 4000-9000 obr/min mamy do dyspozycji ponad 100 Nm. Jak pozwala to wychodzić z zakrętu - wiadomo.

Moc to obecnie 207 KM przy masie ok. 195 kg. Kolejne wydanie będzie już chyba w stanie uciec, wystrzelonemu w jeźdźca, pociskowi z karabinu. Ilość elektronicznych wspomagaczy na pokładzie zawstydza Boeinga. Mamy kontrolę trakcji DTC, sześcioosiowe IMU a nawet wspomaganie startu.

Suzuki Katana

motocykl marki Katana M0 YVB Right

Powrót legendarnego modelu Suzuki - Katany. Kiedy po upadku komunizmu, zaczęły napływać do Polski używane motocykle zza zachodniej granicy, wiele z nich były to właśnie Katany. Dziś legenda powraca w wielkim stylu za sprawą litrowego power nakeda z Hamamatsu. Niezwykle zwarta bryła motocykla prezentuje się bardzo muskularnie. Litrowy silnik z GSX-S1000 osiąga 150 KM i 108 Nm. Maszyna posiada ABS i kontrolę trakcji. Waga z paliwem 215 kg. Mimo, że dla Katany wygładzono reakcję na ruchy manetką gazu, to jednak wskazane jest mocne trzymanie kierownicy.

 

Wstecz Planujesz wymianę licznika? Lepiej się pospiesz! Przejdź dalej Te motocykle nie są już produkowane. Których Wam najbardziej żal?
To Top