Zmień na:
Produkty Newsy

Jaki smar do łańcucha motocyklowego kupić? Nowa generacja smarów - S100

0%

Smar do łańcucha motocyklowego ma chronić zestaw napędowy jednośladu przed zużyciem. Stosowanie go jest obowiązkiem użytkowników motocykli wyposażonych w przekładnię łańcuchową. Wielu motocyklistów nie zastanawia się nad zawartością opakowań z tym preparatem. Postępują oni praktycznie – środek ma smarować i nie brudzić.

S100 High End Kettenspray w czasie smarowania nim łańcucha

Tymczasem opakowania smarów do łańcuchów motocyklowych zawierają wyroby o krańcowo różnych parametrach. Od rozcieńczonego rozpuszczalnikiem Towotu po szczyt technologicznego high-techu. Warto wiedzieć co się kupuje.

Smar do łańcucha motocyklowego powinien powstawać w laboratorium

Odpowiedź na pytanie „Jaki smar do łańcucha motocyklowego kupić?”, nie jest trudna. Warto mieć na uwadze kilka faktów.

Wspomniany element zespołu przeniesienia napędu motocykla musi podołać mocnym obciążeniom. Momenty obrotowe występujące na wałkach zdawczych skrzyń przekładniowych osiągają niejednokrotnie wartości charakterystyczne dla średniej klasy kluczy pneumatycznych!

s100 High End Kettensprey w czasie smarowania

Ponadto dostęp do wnętrza ogniw łańcuchów zabezpieczony jest niezwykle skutecznymi uszczelnieniami. To pierścienie o-, x-, +- lub z-kształtne.

Stworzenie formuły skutecznego środka smarnego bez dostępu do laboratoryjnej aparatury badawczej jest niemożliwe. Dlatego właśnie, wśród wielu oferowanych na rynku smarów do łańcuchów motocyklowych znajdują się preparaty różnej jakości. Od tych, które powstały po długich tygodniach badań i dzięki wieloletniemu doświadczeniu producentów, po wyroby niemal rzemieślnicze.

Nowoczesne laboratorium Wack Chemie w Ingolstadt

Jedno z najnowocześniejszych laboratoriów badawczych chemii motoryzacyjnej znajduje się w Niemczech, w Ingolstadt. Należy ono do Dr. OK. Wack Chemie, producenta linii środków chemii motocyklowej S100. Możliwość przeprowadzania pełnego katalogu badań i symulacji zapewnia najwyższą jakość produktów. Odpowiedzią na pytanie „Jaki smar do łańcucha motocyklowego kupić?” jest zaplecze technologiczne i doświadczenie Wack group.

Zaawansowana technologia produkcji smarów do łańcuchów motocyklowych

Podstawowe kryteria jakości smarów do łańcuchów motocyklowych to:

  • skuteczność aplikacji wynikająca ze zdolności penetracyjnych preparatu
  • lepkość i zrywalność powłoki smarnej
  • podatność na oddzielanie się od powierzchni aplikacji
  • odporność na czynniki atmosferyczne
  • poziom ochrony antykorozyjnej

porównanie jakości sprejów do łańcuchów s100

Najnowsza generacja smarów w sprayu S100, produkowanych przez Dr. OK. Wack Chemie wyróżnia się znacząco wyższymi parametrami ochrony przed tarciem i ścieraniem. Producentowi udało się także w dużym stopniu poprawić odporność preparatów na niekorzystne czynniki atmosferyczne. Chodzi tu głównie o odporność powłoki w kontakcie z wodą. Istotna jest również poprawa w zakresie właściwości ochrony łańcuchów motocyklowych przed korozją.

Propozycje smarów S100 do łańcuchów motocyklowych opartych o nową technologię

Rosnące wciąż parametry silników motocykli pociągają za sobą wzrost obciążeń układów przeniesienia napędu. Obecnie topowe maszyny adventure lub typu naked legitymują się mocami 160-180 KM. Stawia to nowe wymagania przed smarami do łańcuchów motocyklowych. Wychodząc naprzeciw potrzebom motocyklistów Dr. OK. Wack Chemie stworzył preparat S100 High End Kettenspray.

S100 High End Kettenspray - nowość od s100

Smar do łańcucha S100 High End Kettenspray

S100 High End Kettenspray to smar do ekstremalnie obciążonych łańcuchów motocyklowych. Ochrona, jaką zapewnia ten preparat, to nowa jakość wśród środków smarnych. Znacząca redukcja występującego w łańcuchach tarcia wewnętrznego ogranicza tempo jego zużywania się. Obniża również istotnie straty mocy w układzie przeniesienia napędu. Ma to ogromne znaczenie dla osiągów motocykli.

S100 High End Kettenspray packshot spreyu

Oczywiście wysokie parametry smaru do łańcuchów S100 High End Kettenspray nie ograniczają obszaru zastosowań tego preparatu do maszyn o największej mocy. Środek można zastosować w większości napędzanych łańcuchami motocykli. Trwałość zestawu napędowego z pewnością w wyniku tego ulegnie zwiększeniu.

Istotną zaletą smaru S100 High End Kettenspray jest elastyczność tworzonej powłoki. Jest ona również znacznie odporniejsza na wodę niż w przypadku poprzednich generacji preparatów. Jednocześnie producentowi udało się znacząco ograniczyć przywieranie brudu do pokrytych smarem High End powierzchni.

Cena opakowania 300 ml wynosi 99 zł.

Smar do łańcucha motocyklowego – jaki wybrać do motocykli 125 cm3?

Motocykle z silnikami o pojemności skokowej 125 cm3 nie wymagają smaru do łańcuchów o tak wyśrubowanych parametrach. Generowane przez ich jednostki napędowe momenty obrotowe nie są duże. Nie obciążają krytycznie układów przeniesienia napędu jak modele o większych pojemnościach.

S100 125er Kettenspray a w tle motocykl 125 ccm

Ze względu na to, Dr. OK. Wack Chemie opracował formułę będącą idealnym kompromisem ceny do poziomu ochrony. W ten sposób udało się wyprodukować smar do łańcuchów motocyklowych, przeznaczony małym jednośladom – do 125 cm3.

S100 125er Kettenspray sprey do łańcuchów motocykli 125 ccm

S100 125er Kettenspray ma bardzo dobre właściwości antykorozyjne, jest niezwykle wydajny i gwarantuje wzrost trwałości konserwowanych nim łańcuchów. Podobnie jak w przypadku S100 High End, wykazuje on dużą odporność na niekorzystne warunki atmosferyczne.

Cena opakowania 300 ml to 49 zł.

Smar do łańcucha motocyklowego – jaki wybrać?

Wielu motocyklistów ma swoje przyzwyczajenia i preferencje dotyczące wyboru smaru do łańcuchów motocyklowych. Co traci się, rezygnując z preparatów S100 High End Kettenspray lub S100 125er Kettenspray?

Przede wszystkim jest to utrata możliwości skorzystania z najnowszych owoców rozwoju technologii chemicznej. Dr. OK. Wack Chemie jest w tej dziedzinie w ścisłej czołówce.

Po drugie, to odrzucenie sposobności pozbawienia motocykla zachlapania smarem. Warto przekonać się, że smarowanie łańcucha nie musi oznaczać rozbryzgów na kole i zadupku.

Trzecia kwestia to niewykorzystanie szansy na przedłużenie trwałości elementów napędu motocykla. Ich wymiana jak wiadomo, jest kosztowna.

Zachęcamy więc do poddania próbie smarów do łańcuchów motocyklowych S100 High End Kettenspray lub S100 125er Kettenspray. Pamiętajmy, że „lepsze jest wrogiem dobrego”.

Wstecz 10 prezentów, które ucieszą każdego motocyklistę Przejdź dalej Suzuki GSX-R1000R Phantom. Limitowana edycja inspirowana legendą sprzed lat
To Top