Porady

Dlaczego Arai to najbezpieczniejsze kaski na świecie?

czarne zdjęcie: na czarnym tle widać siedzącego na czarnym motocyklu motocyklistę ubranego w czarny kask motocyklowy Arai

Kaski Arai uznawane są za najbezpieczniejsze na świecie. Ale właściwie dlaczego marka ta pojawia się podczas każdych wyścigów motocyklowych – od MotoGP po Isle of Man TT na głowach najlepszych zawodników?

Dlaczego, mimo prostych wzorów i braku zmasowanych akcji marketingowych, kaski Arai chętnie wybierane są przez motocyklistów przekonanych o ich niezwykłości? Odpowiedź jest prosta – przez brak jakichkolwiek kompromisów.

Marka Arai, projektując, a następnie produkując kaski, od zawsze uznaje za najważniejsze tylko jedno kryterium – bezpieczeństwo. Wszelkie inne sprawy, jak wzornictwo czy wyposażenie, muszą być podporządkowane właśnie bezpieczeństwu. O tym, jak serio firma traktuje tę sprawę, może świadczyć fakt, że do dziś kaski Arai produkowane są ręcznie w Japonii, a każda skorupa podpisywana jest przez osobę, która ją wykonuje.

Arai od lat zbiera i analizuje informacje o wypadkach z udziałem własnych kasków. Dane te służą do ulepszania kolejnych modeli dla zapewnienia użytkownikom jeszcze lepszej ochrony.

Norma R75

Charakterystyczny, zbliżony do jajka kształt skorupy każdego kasku Arai nie jest przypadkiem. Taka forma zapewnia optymalne rozproszenie energii uderzenia, co w połączeniu z niezwykle sztywną skorupą i wypełnieniem EPS o zróżnicowanej gęstości, zapewnia użytkownikowi skuteczną ochronę przed skutkami uderzenia.

kask arai z napisem r75

Arai jako jeden z niewielu producentów kasków stosuje normę R75. W największym skrócie oznacza ona kształt skorupy, który wyklucza tak zwane zamki, czyli miejsca, które podczas wypadku mogą zablokować swobodne tarcie kasku o nawierzchnię. Efektem takiego zablokowania będzie skręcenie odcinka szyjnego kręgosłupa. Wszystkie znajdujące się na kasku Arai detale, jak wywietrzniki, spoilery czy blendy, odpadają natychmiast po lekkim nawet uderzeniu, pozostawiając skorupę okrągłą i całkowicie niepodatną na możliwość zahaczenia o elementy znajdujące się na drodze.

Z podobnego powodu Arai nie stosuje montowanej we wnętrzu skorupy blendy przeciwsłonecznej. Jej obecność oznacza mniejszą grubość wypełnienia EPS w najbardziej newralgicznym miejscu. Byłby to kompromis, którego Arai, jak już wspomnieliśmy, nie uznaje.

Skorupa i wypełnienie

Arai inaczej niż większość producentów kasków uważa, że skorupa powinna mieć maksymalną sztywność. Tylko wówczas może skutecznie chronić przed perforacją oraz rozpraszać energię kinetyczną uderzenia. Skorupa każdego kasku Arai, niezależnie od modelu i jego ceny, wykonana jest dokładnie z tych samych materiałów – mieszanki włókien węglowych, aramidowych, szklanych i innych, będących ścisłą tajemnicą firmy. Każda skorupa wykonywana jest ręcznie przez pracownika, który podpisuje się pod swoją pracą.

niepomalowana i niewypełniona skorupa kasku arai

Arai jako pierwszy producent kasków opracował wypełnienie EPS, w którym brak jest połączeń między strefami o różnych gęstościach. Dzięki tej technologii, miejsca szczególnie narażone podczas wypadku są doskonale chronione i nie występuje ryzyko przemieszczenia się wypełnienia. Warto dodać, że każdy kask Arai ma dokładnie takie samo wypełnienie.

Kaski dla zawodników a standardowe

Kaski, których używają zawodnicy startujący w wyścigach, to dokładnie takie same modele, które każdy z nas może kupić w sklepie. Producent często podkreśla, że dla niego każda głowa jest równie ważna. Bardzo istotne jest także, że zawodnicy za używanie kasków Arai podczas wyścigów, czy poza nimi, nie otrzymują od producenta żadnego wynagrodzenia.

Różnice w cenach kasków Arai nie wynikają zatem z zastosowania innych skorup, czy wypełnień. Biorą się z odmiennych elementów wyposażenia – zewnętrznej blendy, awaryjnie wypinanych policzków, lepszej wyściółki czy wentylacji.

Przegląd modeli

Profile V

Profile V to nowy model kasku Arai, przygotowany z myślą o tych motocyklistach, którzy zaczynają swą przygodę z tą wyjątkową japońską marką. Kask zaprojektowany zgodnie z ideą R-75 charakteryzuje się kształtem zoptymalizowanym tak, by maksymalnie zabezpieczyć Twoją głowę nawet w ekstremalnych sytuacjach.

motocyklista jadący w kasku Arai Profile V

Concept X

Atestowana skorupa wykonana w technologii e-Complex Laminate Construction (PB e-cLc), najbezpieczniejsze zapięcie paskiem DD, zintegrowany z wlotami powietrza wizjer, z funkcją blokady oraz rozszczelnienia przeniesiony z kasków F1, wykonany z materiałów odpornych na zarysowania i odkształcenia. I wiele innych rozwiązań zaprojektowanych z myślą o Twoim bezpieczeństwie.

mężczyzna siedzący w czerwonym kasku arai concept x

Chaser X

System wizjera VAS (Variable Axis System), rozbudowany system wentylacji pochodzący z RX-7V, antybakteryjna wyściółka, FCS (Facial Contour System) mini osłona podbródka. System blokady wizjera z modelu RX-7V. 

motocyklista jadący w kasku chaser x

Arai Quantic

Kask integralny Arai Quantic stworzony z myślą nie tylko o sportowej jeździe, ale też dalszych wyprawach. Ręcznie wytwarzana skorupa łączy w sobie najwyższy poziom ochrony przy redukcji wagi. 

motocyklista jadący w kasku Arai Quantic

Tour X4

Kask enduro z możliwością używania z goglami lub wizjerem. Przedłużona część podbródkowa. Demontowalny daszek, skorupa zgodna z normą R75. 

motocyklista jadący na motocyklu adventure w kasku arai tour x4

RX 7V

Kask przeznaczony dla najbardziej wymagających użytkowników, dedykowany jeździe sportowej. Najwyższy stopień zaawansowania technologii Arai. Zupełnie nowa powłoka PB-SNC², system wizjera VAS (Variable Axis System). Komfortowa, antybakteryjna wyściółka, znakomita wentylacja. Certyfikat Snell. Pinlock w zestawie. 

kask arai rx 7v

Assistance i 5 lat gwarancji

Pamiętaj:

- Kaski Arai są objęte bezpłatnym programem 5 lat gwarancji
- Kaski Arai są objęte bezpłatnym programem Assistance.

Warto wiedzieć - posiadacze kasku Arai mogą dołączyć do bezpłatnego Arai Prestige Club i skorzystać np. z bezpłatnego serwisu door-to-door.

Czytaj dalej

motocyklista jadący w kasku na nakeda Arai Profile V
motocyklista jadący w kasku na nakeda Arai Profile V