Testy

Crash pad R&G – czyli jak chronić swój motocykl

Zarówno jazda na torze, jak i poruszanie się po drogach niesie ze sobą niebezpieczeństwo wywrotki i ślizgu spowodowanego zbyt mocnym złożeniem motocykla w zakręcie lub próbą uniknięcia zderzenia.

Jeśli nic się nie stanie kierowcy ? to dobrze, jednak motocykl po zderzeniu z asfaltem zwykle jedzie do mechanika na wiele dni, zaś jego właściciel wydaje sporo pieniędzy na jego naprawę, wymianę części i sam przewóz do warsztatu.


Firma R&G opracowała wiele typów crash padów, mających za zadanie zminimalizować uszkodzenia motocykla podczas gleby, przyjmując na siebie impet uderzenia oraz chroniąc podzespoły w czasie ślizgu. Sprzęt nadaje się do dalszej jazdy, a oszczędność wynikająca ze zminimalizowania strat jest wysoka. R&G projektuje crash pady do wielu maszyn, biorąc pod uwagę ich specyfikę oraz zróżnicowaną konstrukcję, dzięki czemu są do nich dopasowane wyglądem i charakterem.

Mogą ich używać zarówno wielbciele sportowej jazdy, jak i spokojni użytkownicy dróg, jeżdżący motocyklem na co dzień. Ceny crash padów różnią się w zależności od modelu, jednak koszt tych akcesoriów jest zdecydowanie niższy niż kupno nowych części.


Dla porównania ? właściciel BMW S1000RR, kupując zestaw:

R&G Aero
za 353 zł i opcjonalnie slidery silnika (lewy ? 207 zł, i prawy ? 233 zł)
wyda razem 793 zł.

Jeśli przydarzy mu się ślizg, motocykl będzie nadal sprawny, łatwo można go podnieść i po prostu pojechać dalej, dzięki temu, że newralgiczne miejsca były zabezpieczone. Oczywiście niewielkie straty mogą się wydarzyć: podrapane owiewki czy podnóżki, jednak bez zabezpieczeń ta sama sytuacja będzie go kosztowała dużo więcej:
- wynajęcie lawety za 200 zł,
- kupno używanej kapy silnika ? 300 zł,
- uszczelka, filtr oleju i wymiana oleju ? 350 zł.
Do tego dochodzi koszt pracy mechanika, czyli ok. 150 zł ? razem w warsztacie motocyklista zostawia minimum 1000 zł, a do tego jego maszyna jest unieruchomiona na jakiś czas. W każdym przypadku trzeba będzie jeszcze doliczyć koszt elementów plastikowych wraz z ich pomalowaniem lub oklejeniem, który też może nieźle zaskoczyć.

Jeśli więc chcesz uniknąć takich wydatków i czuć się spokojniej na drodze, zainwestuj w dobre ubrania i zamontuj crash pady R&G, które ochronią twój motocykl.

Zapoznaj się z nimi:
crashpady2

silnik

ostat

 

 

maszpytania

 

 

 

ZOBACZ TAKŻE