Produkty

Rinas testuje kask RPHA10+ marki HJC. Sprawdź, jak sprzęt sprawdził się na torze!

 Czołem. Witam Was ponownie w dziale WIEDZA... Jak sugeruje tytuł działu, pasowałoby się z Wami podzielić jakąś wiedzą. Jaką? Najlepiej rzetelną, potwierdzoną faktami i zebraną na placu boju!

 

Już po sezonie wyścigowym. Finalnie, Rinas & Dobre Sklepy Motocyklowe w duecie sięgnęli po II miejsce w klasie SuperStock 600 i jednocześnie tytuł Vice Mistrza Polski w tejże klasie. Czy pomógł w tym kask HJC RPHA10+? Cóż, na pewno nie zaszkodził :)

A szczerze - pomógł. Dzielnie bronił moją ?dyńkę?, dawał poczucie bezpieczeństwa oraz wygodę. Ale może jednak po kolei.

 

Dopasowanie do ciała i wygoda

Nie będę odkrywcą jeżeli stwierdzę, że jedyną częścią ciała, jaka styka się z kaskiem, jest... głowa :) Wiadomo, że tylko ją ma kask ochraniać. Jak jest więc z RPHA 10+? Przy wyborze kasku sugerujemy się wielkością skorupy i dopasowaniem wewnętrznej wkładki ? gąbki. Ja wybrałem kask w rozmiarze M i okazał się to strzał w dziesiątkę. Dosyć szybko gąbka dopasowała się do mojej ?szczeny? i dosyć szybko było mi wygodnie, a przestało być ciasno, bo tak niestety musi być na początku, zanim wszystko się do siebie dopasuje. Kask jest dosyć wygodny ? wiadomo, w zależności co kto rozumie poprzez ?wygodny?.

Może doprecyzuję ? kask jest WYGODNY jak na kask wyścigowy! Tutaj najważniejsze jest, żeby on nam po prostu nie przeszkadzał jechać szybko i najlepiej jeżeli podczas jazdy zapomnimy o tym, że mamy coś na głowie. Toteż tak czułem się podczas wyścigu. Po prostu ścigałem się, a kask był, spełniał swoją funkcję i nie zawracał mi głowy. Dosłownie i w przenośni ;)

Jedyne, do czego miałem czasami zastrzeżenia, to lekkie parowanie w niskich temperaturach czy w deszczu mimo pin-locka. Nie było to straszne, da się jechać, jednak nie było idealne. Myślę, że to jedyny element do poprawki. Sama wentylacja działa naprawdę dobrze, co jest baaardzo istotne w gorące dni kiedy ścigasz się w 30-35 stopni, a z głowy pot leje się strumieniami... Warto mieć wtedy dobry ?przewiew?!

2015 04 WMMP Most 14462

 

Bezpieczeństwo

Miałem kilka dzwonów na torze, kilka poważnych. W tym 3 razy w tym sezonie. Na szczęście w żadnym z nich nie uderzyłem głową w asfalt, bandę ani nic takiego. A więc nie przetestowałem bezpieczeństwa kasku ?bezpośrednio? ? tak, jak miałem to okazję uczynić z kombiakiem i rękawicami RST. Co oczywiście nie zmienia faktu, że najnowszy HJC spełnia absolutnie WSZYSTKIE wyśrubowane testy bezpieczeństwa i jest naprawdę dobry pod tym względem. Nie jestem specjalistą w tym zakresie, ale jak Dobre Sklepy Motocyklowe powiedziały mi, że nie mam się czego obawiać - to? po prostu im zaufałem.

2015 06 WMMP Slovakiaring 00904

 

Wytrzymałość

Generalnie, po całym sezonie ( pisząc te słowa, założyłem kask - serio!!! ) nie ma żadnych ?luzów? świadczących o wybiciu / nadmiernym ubiciu pianki, co może mieć miejsce w przypadku kasku gorszej jakości. Nic się w kasku nie urwało, pin-lock działa, wloty powietrza działają. A więc jest OK.

 

Look & Lans

Wybraliśmy model malowania ?ORIA? - powtórzę to samo, co w teście kombinezonu i rękawic... Wszystko elegancko do siebie pasowało :) Czy się podoba? Mi ? jak najbardziej. Wam ? ciężko powiedzieć, na to już wpływu nie mam, ale na żywo spotkałem się pozytywnymi reakcjami. Myślę więc, że misja ?LOOK & LANS 2015? w moim połączeniu malowania motocykla i doborze stroju - zakończyła się powodzeniem.

20150823 145551

To tyle ode mnie. Osobiście polecam ten model HJC dla kierowców trenujących i ścigających się na torze. Niestety nie sprawdziłem go na zwykłej przejażdżce na drodze publicznej, gdzie zalety z toru wyścigowego mają mniejsze znaczenie, ale wiadomo ? do turystyki ktoś wybierze raczej wyciszony integral, a na miasto szczękowiec. Na szczęście HJC ma w ofercie coś dla każdego ;)

Zatem lewa w górę, szerokości na drodze i prędkości na torze oraz i tu i tu - przyczepności :)

 

maszpytania

 

 

 

ZOBACZ TAKŻE