Porady

Jak dbać o wizjer i pinlock. 7 rad od praktyków

Jak dbać o wizjer i pinlock, by służyły jak najdłużej? Spytaliśmy o to znajomych motocyklistów z dużym doświadczeniem, oto co nam podpowiedzieli.

Podczas jazdy na wizjerze i pinlocku osiada kurz, brud drogowy, pyłki kwiatów, przyklejają się resztki owadów i inne, typowe dla drogi rzeczy. Wiele z nich działa w kontakcie z delikatnymi powłokami z tworzywa jak papier ścierny. Każde przetarcie na sucho oznacza powstanie mikrorys, które z biegiem czasu całkowicie zmatowią wizjer i pinlock, co uniemożliwi korzystanie z nich.

Prawidłowa konserwacja tych elementów pozwoli zachować ich właściwości znacznie dłużej - to ważne nie tylko dla komforty jazdy, ale też dla bezpieczeństwa. Oto kilka porad, które podpowiedzą jak prawidłowo dbać o wizjer i pinlock kasku.

1. Regularnie czyść wizjer i pinlock

Pozostawienie na powierzchni wizjera i pinlocka osadów z kurzu, pyłków, a szczególnie resztek owadów, może spowodować, że wejdą one w reakcję z tworzywem i nie będzie dało się ich usunąć całkowicie. Dlatego pamiętaj o czyszczeniu wizjera i pinlocka po każdej jeździe.

2. Nie używaj do czyszczenia agresywnych substancji

Czyszczenia pinlocka nie używaj alkoholu, octu, silnych detergentów ani rozpuszczalników Najlepsze są środki przeznaczone do czyszczenia wizjera i pinlocka, jeśli ich nie masz, użyj ciepłej wody z odrobiną mydła w płynie.

3. Nie czyść papierem

Papier to bardzo dobry materiał ścierny - na szczęście działa bardzo delikatnie, więc efekty czyszczenia wizjera będzie widać po dłuższym czasie. Znacznie szybciej zauważysz rysy na pinlocku, który jest bardzo wrażliwy na tarcie. 

4. Nie czyść na sucho 

Podczas jazdy na wizjerze osiada kurz, pyłki kwiatów i inne osady, które po wyschnięciu działają jak papier ścierny. Przetarcie powierzchni szybki na sucho spowoduje powstanie rys. Choć często nie widac ich gołym okiem, ujawnią się podczas jazdy noca w deszczu - będą rozpraszać światło w sposób skutecznie zakłócający widoczność.

5. Dbaj o regulację pinlocka

Dobrze wyregulowany pinlock ściśle przylega do wewnętrznej strony wizjera, a uszczelka zapobiega przedostawaniu się wody i kurzu. Jeżeli pinlock jest źle wyregulowany, między nim i wizjerem będzie gromadzić się kurz, nie spełni on także swojego zadania zapobiegania parowaniu. Pinlock reguluje się śrubami mimośrodowymi w miejscu jego mocowania.

6. Unikaj jazdy z otwartym wizjerem

Trudno zastosować się do tej porady w gorący dzień, ale niestety taka jazda ma destrukcyjny wpływ na pinlock, który wykonany jest z bardzo delikatnego tworzywa. Pył, który uderza w niego z dużą prędkością, rysuje go bezpowrotnie i wżera się w miękki plastik. 

7. Nie noś kasku za wizjer

Mocowanie wizjera zaprojektowane jest do obciążenia samej szybki. Nosząc kask za nią, nie tylko osłabiasz mocowanie, ale także deformujesz wizjer, co ma wpływ na jego działanie i szczelność pinlocka.

 

ZOBACZ TAKŻE