Porady

Sezon czas zacząć – przygotuj maszynę do pierwszej jazdy

Umycie i wyszorowanie motocykla to jedna z pierwszych czynności, którą powinieneś wykonać.

Maszyna musi się błyszczeć, żeby odbijały się w niej promienie słońca i oślepiały zachwyconych przechodniów. Aby uzyskać taki efekt, sięgnij po Total Reiniger, dostępny w różnych pojemnościach (100 ml, 1L, 2L, 5L). Ma on formę płynnego żelu, który dokładnie czyści i nie spływa z powierzchni. Weź gąbkę, którą S100 dołącza w zestawie i wyczyść nią całą maszynę z brudu pozostałego po poprzednim sezonie - przy okazji usuniesz też silne zabrudzenia (np. rozpryskany smar łańcuchowy). Nie musisz się martwić o elementy aluminiowe, gumowe czy chromowane, bo Total Reiniger nie niszczy ich, a wręcz przeciwnie, chroni przed warunkami zewnętrznymi.

Konserwacja

Po dokładnym umyciu warto maszynę zabezpieczyć przed czynnikami zewnętrznymi. Przyda się do tego zestaw środków takich jak Hochglanz Politur (pasta do chromu), Sitzbank-Pflege (środek czyszczący i chroniący siedzenie), Farb Auffrischer (preparat do odświeżania kolorów) oraz Lack-und-Kunststoff Polish (pasta do polerowania). Po umyciu warto zastosować ostatni z wymienionych środków celem odświeżenia lakierowanych powierzchni plastikowych i usunięcia zmatowień oraz małych rys. Dzięki niemu motocykl zaczyna błyszczeć, a reflektor i szyba staną się przejrzyste, co w widoczny sposób może zwiększyć bezpieczeństwo (przez czystą szybę lepiej widać, a i lampa mocniej będzie świecić). Pozostanie po nim delikatna warstwa, pozwalająca wodzie spływać z motocykla.

Elementy metalowe i z tworzywa oraz blok silnika odnowisz, używając Farb Auffrischer, który przywróci im intensywność koloru. Nie zostawia smug, a przy okazji zabezpiecza przed blaknięciem. Warto zająć się także siedzeniem - brudny, matowy materiał może popsuć efekt wizualny świeżo wypolerowanej maszyny. Sitzbank-Pflege to środek, którym zarówno wyczyścisz, jak i zakonserwujesz siedzenie, niezależnie od tego, czy jest ze skóry czy z tworzywa sztucznego. Ponadto dzięki różnym rozwiązaniom zapobiega blaknięciu i starzeniu się materiału, a także przywraca mu utracony podczas użytkowania kolor. Warto o to zadbać z różnych względów - nie tylko estetycznych. Przede wszystkim, podczas pierwszych przejażdżek powinieneś czuć się pewnie i bezpiecznie, nie ślizgając się na siedzeniu. Odpowiednia pielęgnacja i konserwacja to umożliwi, szczególnie po zimowaniu, podczas którego większość właściwości materiału zostaje utracona.

Wisienką na torcie będzie użycie pasty do chromu - Hochglanz Politur, która przywróci blask elementom zaśniedziałym podczas zimowania. Nie ma chyba motocyklisty, który by nie lubił lustrzanego połysku chromowanych elementów. Środek dodatkowo usuwa rysy, zabezpieczy przed korozją i usunie niebieskie zabarwienia kolektora wydechowego.

Łańcuch

Na koniec zadbaj o łańcuch - jest to element równie ważny co pozostałe. W tym wypadku skorzystaj z pomocy Ketten Reiniger oraz Weisses Ketten Spray. Użyj pierwszego z nich, aby wyczyścić łańcuch z resztek brudu. Wielu motocyklistów ogranicza się w tym momencie do nałożenia kolejnej warstwy smaru, co sprawia, że piasek oraz kurz powodują dodatkowe tarcie i tym samym łańcuch i zębatki szybciej się zużywają. Czyszczenie ich przed nałożeniem smaru znacznie wydłuży życie zestawu i naszych nerwów.

Ketten Spray to suchy smar, który chroni przed korozją, pozostawia czyste otoczenie łańcucha i elastyczną warstwę ochronną. Wykonanie tych wszystkich czynności nie zabierze wiele czasu, gdyż środki S100 są w wygodnych butelkach, umożliwiających szybkie nakładanie. Poświęć jeden, góra dwa dni na czyszczenie i konserwację, a wiosną wyjedziesz odświeżonym, pięknym i zabezpieczonym przed warunkami atmosferycznymi motocyklem. Stosując taką kompleksową pielęgnację minimum dwa razy w roku (przed zimowaniem i po) znacznie przedłużysz życie poszczególnych elementów maszyny i zachowasz ich kolor. Słońce już wyszło, więc do dzieła! 

ZOBACZ TAKŻE