Porady

Jak przygotować kask motocyklowy do sezonu w 6 krokach

Dobrze przygotowany do sezonu kask odwdzięczy się komfortem i bezproblemowym działaniem w trakcie sezonu. Wystarczy dosłownie 6 kroków, by doprowadzić go do idealnego stanu.

Wkrótce pojawią się pierwsze cieplejsze dni. Pamiętasz, co zrobiłeś z kaskiem po zakończeniu sezonu? Jeśli go starannie wyczyściłeś, jest szansa, że nie sprawi ci niespodzianek. Jeśli jednak po prostu zdjąłeś go z głowy i zostawiłeś na półce, warto o nim teraz, przed sezonem, pomyśleć.

Najpierw dokładnie zdemontuj wszystko co się da - wizjer, wyściółkę, wkładki policzkowe i inne demontowalne elementy. Jeśli obawiasz się, że nie zapamiętasz jak były założone, zrób zdjęcia.

1. Wyczyść skorupę

Pozostawione na skorupie i - co gorsza - wizjerze resztki owadów mogły narobić sporo szkód. Podobnie jak brud w różnych zakamarkach. Miękką szczoteczką do zębów i odrobiną letniej wody z mydłem usuń brud z każdej szczeliny, a następnie, przy użyciu środka do czyszczenia kasku, doprowadź skorupę do idealnej czystości. 

2. Wyczyść wizjer

Dokładnie wyczyść wizjer i pinlock. Pamiętaj, by robić to zawsze zgodnie z zaleceniem producenta, używając specjalnych środków do czyszczenia. O tym jak zadbać o wizjer, pisaliśmy w innym artykule.

3. Wypierz wyściółkę

Dokładnie stosuj się do zaleceń producenta. Nie zawsze to widać, ale większość wyściółek w nowoczesnych kaskach wykonana jest z bardzo zaawansowanych antybakteryjnych i dobrze wentylowanych materiałów. Wypranie niezgodne z zaleceniami może zniszczyć te właściwości bezpowrotnie. Możesz także użyć specjalnego środka do czyszczenia wnętrza kasku

4. Udrożnij wentylację

Korzystając z faktu, że wyściółka jest zdemontowana, sprawdź drożność wszystkich kanałów wentylacyjnych. W razie czego wyczyść je patyczkiem kosmetycznym umoczonym w wodzie z mydłem. 

5. Nasmaruj ruchome części

Nasmaruj mechanizmy kasku specjalnym smarem silikonowym. Najczęściej wystarczy dosłownie kropla, by zawiasy wizjera lub osłony wentylacyjne działały płynnie. Nie używaj smarów niż silikonowe lub zalecane przez producenta. Wiele z nich zawiera agresywne substancje, które mogą wejść w reakcję z tworzywem i zniszczyć mechanizm.

6. Nie zapomnij o pasku

Przy pomocy ciepłej wody z mydłem i gąbki możesz na koniec delikatnie wyczyścić pasek. Często się o nim zapomina, a gromadzi się tam sporo brudu. 

Na koniec zmontuj kask, sprawdzając by wszystko znalazło się na swoim miejscu. Schowaj go do torby lub worka - kiedy przyjdzie czas na przejażdżkę, będzie gotowy!

ZOBACZ TAKŻE