Aktualności

Honda zastrzega nazwę NT1100. Czy to Africa Twin w wersji turystycznej?

NT1100 – nazwa nawiązująca do dawnych turystyków Hondy, została zastrzeżona przez producenta w europejskim biurze patentowym.

Pierwsze wzmianki o możliwej turystycznej wersji modelu Africa Twin, jako następcy CBF1000, pojawiły się w 2019 r. podczas targów EICMA w Mediolanie. Zaprezentowano wówczas koncept CB4X – uniwersalny motocykl zdolny dopasować się do wielu motocyklowych potrzeb.

W mediach motocyklowych wielokrotnie pokazywały się później wizualizacje możliwego następcy modelu CBF1000. Najbardziej przekonującą była ta zaproponowana przez dziennikarzy japońskiego magazynu Autoby – CB1100X (na zdjęciu tytułowym), oparta na kontrukcji modelu CRF1100L Africa Twin.

Choć wówczas była to tylko idea, bez faktycznych podstaw, pomysł okazał się trafiony. Honda zastrzegła właśnie w europejskim biurze patentowym nazwę NT1100 dla motocykli, części i akcesoriów motocyklowych. Przedrostek NT nawiązuje do dawnych modeli tego producenta, zaś liczba najprawdopodobniej nawiązuje do pojemności silnika – dokładnie takiej jaką dysponuje CRF1100L Africa Twin.

Ta właśnie liczba może sugerować, że motocykl jest już niemal gotowy. Mało prawdopodobne, by producent zdecydował się czekać z premierą kilka lat, kiedy to pojemność silnika, a zatem i nazwa, mogłyby się zmienić. Jest też inna wskazówka – w ofercie Hondy, oprócz Gold Winga, nie ma w zasadzie żadnego typowego turystyka – niebawem, ze wzglęu na normę euro 5, zniknie seria VFR.

Spodziewamy się, że NT1100 będzie wyposażony w takie same udogodnienia, jakie znamy z Afryki Twin – automatyczną dwusprzęgłową przekładnię DCT, system sterujący momentem obrotowym silnika HSTC, wheelie control, sześć trybów jazdy, a w opcji elektronicznie sterowane zawieszenie Showa.

Na określanie daty premiery jest oczywiście zbyt wcześnie, prawdopodobnie NT1100 będzie motocyklem z roku modelowego 2022.

ZOBACZ TAKŻE